نوشته های پر بازدید

درمان بیش فعالی با لورتا

درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک | سریعترین درمان

درمان بیش فعالی با لورتا یکی از موثر ترین و سریع ترین روش های درمانی بیش فعالی برای تمامی سنین اعم از کودکان و بزرگسالان است. بیش فعالی روش های درمانی متنوعی دارد که یکی از مطمئن ترین و بی عارضه ترین متدهای درمان بیش فعالی، لورتا نوروفیدبک می باشد.  این روش در اکثر کشورهای پیشرفته به عنوان درمان قطعی بیش فعالی بدون دارو مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

ادامه مطلب »
درمان قطعی افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک نامی آشنا برای افرادی است که از اختلالات روان شناختی رنج می برند. در این روش درمان تلاش می شود تا مغز بیمار بررسی شود و امواج آن اصلاح شوند. بعد از طی شدن دوره درمان مغز فرد، مشابه مغز یک فرد سالم فعالیت خواهد کرد. درمان افسردگی با نوروفیدبک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش درمانی قادر است تا افسردگی شدید تا خفیف را درمان کند و فرد بی نیاز از مصرف دارو شود.

ادامه مطلب »
تاثیر ویتامین ها بر افسردگی

کمبود چه ویتامینی باعث افسردگی میشود؟

در این مقاله 10 ویتامین نام برده شده که کمبود این ویتامین ها باعث افسردگی می شود پس با ما همراه باشید تا با این ویتامین ها آشنا شوید. همچنین اگر می خواهید با روش های درمان افسردگی بدون دارو آشنا شوید مقاله ” درمان قطعی افسردگی بدون دارو ” را مطالعه کنید.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

چگونه برای جلسه لورتانوروفیدبک و QEEG آماده شویم

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که چگونه باید خود را برای جلسه لورتانوروفیدبک و QEEG آماده کنید. رعایت این نکات بسیار ضروری است.

آمادگی نقشه مغزی QEEG و لورتانوروفیدبک :

اولین گام جهت تهیه یک “نقشه مغزی” (QEEG) دقیق این است که امواج مغزی شمارا با کمترین تداخل ممکن از آرتیفکت (حرکات چشم و ابرو، اخم کردن یا لبخند زدن، حرکات فک، تنش عضلانی، خواب آلودگی و غیره) ثبت کنیم.

قبل از حضور جهت انجام QEEG و لورتانوروفیدبک لطفا موارد زیر را رعایت کنید:

۱. زمانی که مراجعه میکنید کاملا هوشیار باشید. (معمولا مغز موقع صبح بهترین عملکرد را دارد )

۲. برای تکمیل مدارک، لطفا ۱۵ دقیقه زودتر در کلینیک حضور داشته باشید.

۳. لطفا شب قبل یک خواب کافی داشته باشید. لطفاً در نظر داشته باشید که داروهای خواب آور می توانند بر EEG شما تأثیر کاذب بگذارند.

۴. یک الی ۳ساعت قبل از نقشه مغز QEEG خود یک وعده غذایی یا میان وعده متعادل بخورید. گرسنگی بیش از حد می تواند بر هوشیاری و تمرکز و توانایی نشستن تأثیر بگذارد. این امر به ویژه در مورد کودکان و نوجوانان صادق است.

۵. داروهایی که مصرف می کنید ممکن است بر الگوهای امواج مغزی شما تأثیر بگذارد داروهای خود را بدون نظارت پزشک قطع نکنید. با این حال، بدانید که برخی از داروها بر فعالیت EEG شما تأثیر می گذارد. پس حتما در مورد نوع داروهای مصرفی خود به کلینیک اطلاع دهید‌.

۶. بسیار مهم است حداقل ۶ ساعت قبل از ثبت نوشیدنی های حاوی الکل، کافئین (مثل قهده و نوشابه و نوشیدنی انرژی زا) و موادمخدر مصرف نکرده باشید.

۷. حتما قبل از حضور جهت جلسات نقشه مغزی و لورتانوروفیدبک موهای خود را با شامپو معمولی بدون نرم کننده بشویید و آبکشی و کاملا خشک کنید و از مصرف ژل های حالت دهنده، واکس و روغن مو و همچنین محصولات آرایشی مانند هرنوع کرم بر روی پیشانی روز ثبت خودداری کنید. گاهی اوقات ژل ها و نرم کننده های مو و کرم روی پیشانی می توانند تماس خوب حسگرهای EEG را با پوست سر دچار مشکل کنند.

۸. اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، آماده باشید که آنها را در طول جلسه خود بردارید (اینها می توانند باعث پلک زدن / حرکات بیش از حد چشم شوند). در صورت برداشتن لنزهای تماسی، محلول و ظروف لنز تماسی را که نیاز دارید همراه داشته باشید.
ترجیحا هرگونه زیورآلات از سر و گردن جدا گردد.

جلسات لورتانوروفیدبک و نقشه مغزی اصفهان
جلسات لورتانوروفیدبک و نقشه مغزی اصفهان

 

۹. بعد از تهیه نقشه مغزی مقداری ژل در موهای شما باقی می گذارد (این ژل محلول در آب است که از نظر قوام شبیه ژل حالت دهنده مو است). هر چیزی که نیاز دارید (حوله، شانه، کلاه و غیره) برای آرایش مجدد یا پوشاندن موهای خود همراه بیاورید.

۱۰. هنگامی که برای ثبت آماده شدید، باز کردن کلاه از روی سر شما تا حدودی دشوار است تا بتوانید از سرویس بهداشتی استفاده کنید. لطفا قبل از جلسه از دستشویی استفاده کنید.

۱۱. تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی خود را در حین ثبت خاموش کنید.

۱۲. آرام اما هوشیار باشید. ثبت امواج مغزی شما (نقشه مغزی) یک فرآیند غیرتهاجمی است که حدود نیم ساعت ساعت طول می کشد. روی یک صندلی راحت می نشینید، کلاهی روی سر شما قرار میگیرد (شبیه کلاه شنا) با گیره های گوش که به آرامی به هر لاله گوش وصل می شود. پس از تنظیم، حداکثر ده دقیقه از فعالیت EEG شما را ثبت می شود. در طول نیمی از ثبت، چشمان شما بسته و در نیمه دیگر ضبط چشمان شما باز خواهد بود.

جلسه لورتانوروفیدبک و QEEG
جلسه لورتانوروفیدبک و QEEG

وظیفه اصلی شما در حین ضبط این است که بی حرکت بنشینید، بدن و صورت خود را آرام نگه دارید و تا حد امکان بیدار و هوشیار باشید. تکنسین شما در طول این فرآیند به شما کمک خواهد کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید