نوشته های پر بازدید

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک | سریعترین درمان

درمان بیش فعالی با لورتا یکی از موثر ترین و سریع ترین روش های درمانی بیش فعالی برای تمامی سنین اعم از کودکان و بزرگسالان است. بیش فعالی روش های درمانی متنوعی دارد که یکی از مطمئن ترین و بی عارضه ترین متدهای درمان بیش فعالی، لورتا نوروفیدبک می باشد.  این روش در اکثر کشورهای پیشرفته به عنوان درمان قطعی بیش فعالی بدون دارو مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.
درمان بیش فعالی با لورتا

سریع ترین درمان بیش فعالی

درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک یکی از سریع ترین درمان های بیش فعالی است که مغز بیمار را تحت تاثیر قرار داده و به پروسه متعادل سازی در مغز کمک می کند. طی استفاده از سریع ترین درمان بیش فعالی یعنی لورتا نوروفیدبک ، مغز بیمار به یک رایانه متصل شده و با عملکرد خود یک بازی انجام می دهد. فرایند بازی بر روی یک نمایشگر، برای بیمار به نمایش گذاشته می شود.

مشاهده روند بازی به بیمار کمک می کند تا عملکرد مغز خود را تحت کنترل بگیرد. کنترل عملکردهای مغز مانند توجه، تفکر و تمرکز از سوی بیمار سبب می شود تا مغز مجددا خود را تنظیم کرده و الگوهای مناسب را جایگزین الگوهای ناسالم نماید. به این ترتیب اثری که با این روش درمانی بر روی مغز گذاشته می شود دائمی، عمیق و پایدار خواهد بود.

درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک
درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک یکی از سریع ترین درمان های بیش فعالی است

تشخیص بیش فعالی با نقشه مغزی

برای کسب نتیجه مناسب از روند درمان بیش فعالی با لورتا بهتر است به کمک نقشه مغزی نوع بیش فعالی تشخیص داده شود. به این ترتیب که ابتدا بیمار مشکوک به بیش فعالی را در معرض تست نقشه مغزی قرار داده و بعد از تشخیص نهایی، پروسه درمان با لورتا نوروفیدبک را برای او‌آغاز می نماییم.

نقشه‌برداری مغزی نوعی آزمایش غیر تهاجمی جهت بررسی عملکرد مغز است. به وسیله این آزمایش می توان منشأ علائم یا بدتنظیمی مغز را شناسایی کرد. پزشک متخصص به کمک اطلاعات کسب شده از تست نقشه مغزی، جهت انتخاب پروتکل‌های درمان نوروفیدبک با اثربخشی بالا استفاده می کنند.

استفاده از نقشه مغزی جهت تشخیص و درمان بیش فعالی به این ترتیب است که کمک ها و تکنیک های کاربردی به بیمار کم توجه و بیش فعال ارائه می شوند. این تکنیک ها در بالا بردن کیفیت زندگی بیمار بسیار موثر بوده و وابستگی او را به دارو و سایر درمان های دیگر از بین می برد.

در واقع تست نقشه‌برداری مغزی هر نوع ناهنجاری و بدتنظیمی شبکه‌ های کارکردی مغز را نشان می‌دهد. سپس دستگاه لورتا نوروفیدبک براساس تحلیل های این تست علائم مرتبط را مورد هدف قرار می دهد. سپس درمان به منظور بهبود ارتباطات و عملکرد بخش های ضعیف شده مغز انجام می گیرد.

تشخیص بیش فعالی با نقشه مغزی
استفاده از نقشه مغزی جهت تشخیص و درمان بیش فعالی بسیار حائز اهمیت است.

مدت زمان درمان بیش فعالی با لورتا

مدت زمان لازم برای درمان بیش فعالی با لورتا به مواردی متعددی بستگی دارد که مهم ترین آن ها شامل سن بیمار، شدت و ضعف بیش فعالی و نوع آن و همچنین میزان جواب دهی درمان از جمله این موارد می باشند. گفتنی است که بر اساس موارد ذکر شده مدت زمان لازم برای درمان این اختلال از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

با این حال یکی از مزیت های بارز درمان با لورتا نوروفیدبک کاهش دوره درمان است. به طور کلی هر بیمار بیش فعال هفته ای سه جلسه تحت درمان با لورتا قرار خواهد گرفت. مدت زمان هر جلسه بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه می باشد.

کل دوره درمان قطعی بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک حداکثر ۴ ماه خواهد بود. البته مدت زمان درمان بیش فعالی بزرگسالان به دلیل تاخیر در درمان و سازگار شدن بیمار با علائم اختلال به مدت طولانی، دشوار تر و زمان بر تر خواهد بود. به همین دلیل بهتر است در اولین فرصت بعد از ظهور علائم هر چند خفیف به پزشک متخصص جهت تشخیص و درمان بیش فعالی مراجعه کرد. در این صورت درمان راحت تر و طول دوره درمان کوتاه تر و کم هزینه تر خواهد بود.

 

برای آشنایی با جدیدترین درمان اوتیسم حتما کلیک کنید.

درمان بیش فعالی کودکان با لورتا

استفاده از لورتا نوروفیدبک یکی از راه های درمان کودکان بیش فعال است که در مدت کوتاهی می توان بهترین و پایدارترین تاثیرات را از آن کسب کرد. بیش فعالی نوعی اختلال ایجاد شده در تکاملی عصبی انسان است که علائم آن در کودکی و از همان سنین پایین کاملا مشهود می باشند. کودکان به دلیل عدم درک صحیح از مشکل قادر به بیان صحیح وضعیت خود نیستند. از این رو پزشکان لورتا را بهترین روش درمانی برای درمان بسیاری از اختلالات مربوط به کودکان به خصوص بیش فعالی معرفی نموده اند.

دستگاه لورتا را می توان به عنوان درمان بیش فعالی بدون دارو برای کودکان مورد استفاده قرار داد. همچنین در مدت کوتاهی شاهد بهبود وضعیت کودکان مبتلا به این اختلال بود. با این حال تشخیص صحیح این بیماری در کودکان جهت استفاده از این روش درمانی بسیار مهم است. بنابراین در اولین اقدام لازم است تست تشخیص بیش فعالی در کودکان صورت بگیرد.

سپس بر اساس اطلاعات به دست آمده از تست، اقدامات درمانی موثر در دستور کار قرار بگیرند. تشخیص به موقع و صحیح این اختلال در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا با انجام تست تشخیص (نقشه مغزی) اطلاعات مهمی در اختیار پزشک متخصص قرار می گیرند که بر اساس آن ها می توان به کنترل علائم این اختلال و در نهایت درمان آن کمک کرد.

درمان بیش فعالی کودکان با لورتا
یکی از راه های درمان کودکان بیش فعال لورتا نوروفیدبک است.

عواقب درمان نکردن کودکان بیش فعال

عوارض ناشی از عدم درمان بیش فعالی کودکان بسیار متعدد و آزار دهنده می باشند. زیرا کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در توجه و کنترل رفتارهای تکانشی دچار مشکل شوند. چنین رفتار های تکانشی اگر در کودکی درمان نشوند در دوران جوانی و بزرگسالی سبب بروز عوارضی جدی خواهند شد که گاهی خسارت ناشی از آن ها غیر قابل جبران خواهد بود. به طور کلی به عنوان عوارض بیش فعالی در کودکان می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • عدم پیشرفت و کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف زندگی
  • تبدیل شدن کودکان به افرادی افسرده
  • کاهش شدید اعتماد به نفس
  • تبدیل شدن به افرادی بدون عزت‌نفس
  • بروز رفتارهای نابهنجار در سنین نوجوانی و جوانی
  • انجام واکنش‌های پرخطر
  • درگیری‌ شدن های مداوم با خانواده و اجتماع
  • بروز تناقض‌های رفتاری در کودکی و بزرگسالی

درمان قطعی بیش فعالی بزرگسالان با لورتا

درمان بیش فعالی در بزرگسالان سخت تر و طولانی تر خواهد بود. با این حال به عنوان بهترین درمان بیش فعالی بزرگسالان، درمان بیش فعالی با لورتا را پیشنهاد می کنیم.

لورتا جدیدترین روش درمانی است که به کمک آن می توان تاثیرات بسیار عمیقی در مغز به جای گذاشت و شاهد نتایج شگفت انگیز در افراد بود. این روش درمانی کاملا امن و بی خطر بوده و هیچ گونه عوارض جانبی در بدن بیمار به جای نمی گذارد. علاوه بر آن استفاده از این روش درمانی نیازی به گذراندن دوره نقاهت ندارد و بیمار بعد از دریافت درمان می تواند زندگی عادی و روزمره خود را از سر بگیرد.

مطالعه پیشنهادی : معجزه درمان وسواس فکری بدون دارو با لورتا نوروفیدبک

از طرفی این روش درمانی یک روش قطعی جهت درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو است که طی آن بیمار دقایقی را بر روی یک صندلی قرار گرفته و کلاهی را بر سر او قرار می دهند. سپس نمایشگری را در مقابل او قرار داده تا تمامی اطلاعات مغزی او توسط حسگرهای کلاه به دستگاه لورتا منتقل شده و سپس در نمایشگر به نمایش گذاشته شوند.

در این روش نقاط آسیب دیده مغز شناسایی شده و پروتکل درمانی مشخصی برای درمان اختلال مزبور در نظر گرفته می شود. اخیرا استفاده از لورتا به عنوان یکی از راه های درمان بیش فعالی بزرگسالان بسیار مورد توجه قرار گرفته و در اکثر کشورهای پیشرفته از آن به جای دارو استفاده می شود.

درمان بیش فعالی بزرگسالان با لورتا
لورتا یک روش قطعی جهت درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو است.

آکسون کلینیک مرکز درمان بیش فعالی در اصفهان

برای درمان بیش فعالی با لورتا می توانید به مرکز درمان بیش فعالی در اصفهان مراجعه کنید. این مرکز با بهره گیری از فناوری لورتا نوروفیدبک به درمان قطعی این اختلال در کودکان و بزرگسالان می پردازد. افراد بزرگسال دارای بیش فعالی و یا والدینی که دارای کودکان بیش فعال هستند می توانند برای درمان بیش فعالی بدون دارو به کلینیک آکسون مراجعه نمایند.

در این کلینیک پیش از آغاز دوره درمان، فرایند تشخیص اختلال با استفاده از تست نقشه مغزی را برای بیمار انجام می دهند. سپس با استفاده از اطلاعات کسب شده از این تست درمان با لورتا را برای بیمار در نظر می گیرند. درمان بیش فعالی کودکان اصفهان توسط پزشک متخصص و مجرب انجام خواهد گرفت. بنابراین ظرف مدت کوتاهی پس از آغاز دوره درمان می توان شاهد تغییرات چشمگیری در بیماران بود.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

سوالات متداول

آیا بیش فعالی بدون دارو درمان می شود؟

بله درمان قطعی بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک که یک روش درمانی بدون دارو می باشد امکان پذیر است.

اگر بیش فعالی درمان نشود چه مشکلاتی به وجود خواهد آمد؟

عدم درمان بیش فعالی سبب بروز عوارض و مشکلات متعددی در افراد می شود که می توان به بروز افسردگی، کاهش اعتماد به نفس، گوشه گیری، عدم سازگاری با خانواده و اجتماع و عدم دستیابی به موفقیت اشاره کرد.

درمان بیش فعالی چقدر طول میکشه؟

درمان بیش فعالی بسته به نوع درمان و وضعیت و روند اختلال متفاوت است. به عنوان مثال استفاده از لورتا سریع ترین درمان بیش فعالی می باشد که کمتر از یک سال طول خواهد کشید. این در حالی است که درمان دارویی بسیار طولانی بوده که اغلب نتایج مثبتی به دنبال نخواهد داشت.

سریع ترین درمان بیش فعالی چیست؟

نوروفیدبک، بهترین و سریع ترین درمان بیش فعالی می باشد که در نهایت منجر به خود تنظیمی مغز شده و اثر درمانی آن پایدار است.

جمع بندی

درمان بیش فعالی با لورتا جزو پیشرفته ترین و مدرن ترین درمان ها می باشد که دارای مزایا و ویژگی های بارزی می باشد. بارزترین ویژگی این نوع درمان امکان اثرگذاری مثبت و تعدیل فعالیت نواحی عمقی مغز است. در نتیجه می توان عملکرد بخش های مختلف مغز را مورد بررسی قرار داده و الگوهای نامتعارف را دوباره در مغز بازسازی و تنظیم نمود. به این ترتیب می توان از این دستگاه برای درمان دائمی بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان استفاده کرد.

منبع:

https://meridian.allenpress.com/biofeedback/article-abstract/42/2/74/113441/Z-Score-LORETA-Neurofeedback-as-a-Potential?redirectedFrom=fulltext

https://neurofeedback-loreta.com/

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید