نوشته های پر بازدید

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

همه چیز درباره تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز و جایگزینی الگوهای سالم ذهنی به قدری مفید و مثبت هست که بسیاری از افراد پس از طی این فرایند درمانی به یک حالت خودتنظیمی و در واقع ورژن بهتری از خود تبدیل می شوند. این روش درمانی قادر است  علاوه بر اختلال عدم تمرکز، انواع اختلالات روانی را درمان کند. در حال حاضر این روش پایدار و دائمی برای درمان اختلال تمرکز در کلینیک آکسون واقع در اصفهان به کار گرفته می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
رفع مشکل بیش فعالی در بزرگسالان بدون دارو

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو شامل انواع روش های درمانی از جمله نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک می باشند. در مواردی که درمان دارویی موثر واقع نشود و علائم بیش فعالی روند کاهشی پیدا نکند پزشکان درمان بیش فعالی با نوروفیدبک یا لورتا را برای بیماران تجویز می کنند.

ادامه مطلب »
درمان قطعی افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک نامی آشنا برای افرادی است که از اختلالات روان شناختی رنج می برند. در این روش درمان تلاش می شود تا مغز بیمار بررسی شود و امواج آن اصلاح شوند. بعد از طی شدن دوره درمان مغز فرد، مشابه مغز یک فرد سالم فعالیت خواهد کرد. درمان افسردگی با نوروفیدبک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش درمانی قادر است تا افسردگی شدید تا خفیف را درمان کند و فرد بی نیاز از مصرف دارو شود.

ادامه مطلب »
درمان میگرن با نوروفیدبک

درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک | صددرصد تضمینی

نوروفیدبک یکی از روش های درمان قطعی میگرن است به نحوی که بیش از ۷۰ درصد افرادی که با این دستگاه تحت درمان قرار گرفته اند شاهد کاهش قابل توجه علائم میگرن در خود بوده اند. در حال حاضر در کلینیک آکسون اصفهان امکان درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک وجود دارد.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان افسردگی با rtms یک درمان قطعی بدون دارو

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی جزو درمان‌های مدرن است که از آن به عنوان جایگزینی عالی برای درمان دارویی استفاده می شود. این روش، یک درمان غیر تهاجمی و بدون دارو است که ریسک انجام آن بسیار پایین است. علاوه بر آن می توان آن را معجزه درمان افسردگی نیز معرفی کرد.
تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که روش‌های درمانی معمول، مانند داروها و مشاوره ، کمکی به رفع افسردگی نکنند.

درمان افسردگی با دستگاه rtms چگونه است؟

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی به این ترتیب است که بیمار با هوشیاری تمام بر روی صندلی می نشیند. سپس با استفاده از کلاه ایمنی میدان مغناطیسی با قدرت 0 تا 9 تسلا را وارد قشر مغز می نمایند. در چنین حالتی بیمار ضربات خفیفی را بر روی پوست خود احساس می کند.

این اطمینان باید به بیمار داده شود که فرایند درمان به هیچ عنوان دردناک نمی باشد. این روش تحریکات مغناطیسی، بر چگونگی عملکرد مغز تاثیر گذاشته و سبب بهبود علایم افسردگی و خلق‌وخوی بیمار می شوند.

چگونگی درمان افسردگی با rtms
در روش rtms با استفاده از کلاه ایمنی میدان مغناطیسی با قدرت 0 تا 9 تسلا را وارد قشر مغز می نمایند.

مدت جلسات درمان افسردگی با rtms

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی معمولا طی ۵ جلسه در هفته و زمانی مابین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه انجام می گیرد. همچنین بیمار طول درمان افسردگی با rtms را باید در مدت ۴ الی ۶ ماه تکمیل کند. البته این مدت با توجه به پاسخ بیمار به درمان کوتاه‌تر یا طولانی‌تر خواهد بود.

درصد موفقیت درمان افسردگی با آرتی ام اس

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی یکی از بهترین راه های درمان است. به همین دلیل برای بیمارانی که واکنش مناسبی به دارو یا سایر روش های درمانی نمی دهند می تواند موثر واقع شود. بر اساس آخرین پژوهش های انجام شده تقریبا ۷۰ درصد افراد تحت درمان با این روش به بهبودی کامل دست پیدا کرده اند. در واقع تاثیر آر تی ام اس بر درمان افسردگی امری انکار ناپذیر است که محققان طی تحقیقات و پژوهش های علمی آن را به اثبات رسانده اند. همچنین می توان rtms را معجزه ای برای درمان افسردگی دانست.

 

مطالعه پیشنهادی: تحریک الکتریکی مغز برای درمان افسردگی

مزایای درمان افسردگی با rtms

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین آن ها شامل موارد ذیل می باشند.

مزایای درمان افسردگی با آر تی ام اس
از جمله مزایای درمان افسردگی با rtms می توان به عدم نیاز به دوره ریکاوری و نقاهت، عوارض جانبی اندک و سرعت بهبود اشاره کرد
  • عوارض جانبی اندک

استفاده از ار تی ام اس سبب درمان افسردگی بدون دارو می شود. در نتیجه میزان عوارض آن به حداقل خواهد رسید. لازم به ذکر است که در درصد اندکی از بیماران عوارضی مانند سردرد آن هم به صورت کاملا خفیف بروز می کند. همچنین احتمال تشنج بیماران طی درمان بسیار ناچیز است.

  • عدم نیاز به تزریق آرام‌بخش و بی‌حس‌کننده 

فرایند انجام این نوع درمان کاملا غیر تهاجمی و ایمن است. به همین دلیل برخلاف درمان با الکتروشوک نیازی به بی حس کردن بیمار نمی باشد.

  • عدم نیاز به دوره ریکاوری و نقاهت

پس از اتمام هر جلسه درمان با روش آر تی ام اس، بیمار نیازی به گذراندن دوره نقاهت و ریکاوری ندارد و می تواند از کلینیک به سر کار خود برود و به انجام امور روزانه مشغول شود.

  • سرعت بالای ظاهر شدن علائم بهبودی

ار تی ام اس سریعترین درمان افسردگی است که درصد بالایی از بیماران به آن جواب مثبت می دهند. در این روش درمانی برخلاف روش های دیگر روند بهبودی به سرعت به پیش خواهد رفت. با این روش بیمار بعد از یک الی دو هفته بعد از آغاز دوره درمان علائم بهبودی را در خود مشاهده خواهد کرد.

  • عدم ابتلا به عوارض ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی

درمان با دارو عوارض آزاردهنده و گاها خطرناکی مانند اختلال عملکرد دستگاه گوارش، اختلال عملکرد قوای جنسی و افزایش وزن را به همراه دارد. درمان با آر تی ام اس که نوعی درمان افسردگی بدون دارو می باشد بیمار را از این عوارض رها می کند.

  • بهبود علائم شناختی

در بسیاری مواقع افسردگی سبب بروز اختلالات شناختی و کاهش عملکرد مغز و بازده آن می شود. بعد از دریافت درمان با روش آر تی ام اس، توسط بیماران علائم بهبودی در آنان ظاهر می شود. در نتیجه در تصمیم‌گیری ها و استدلال های خود بهتر عمل خواهند کرد.

معایب و عوارض درمان RTMS

در متن پیش رو بارها به موضوع حداقل عوارض درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی اشاره شد. با این حال نمی توان آن را روشی کاملا بدون عارضه دانست. زیرا طی انجام درمان برخی علائم هر چند خفیف ممکن است سبب آزار بیمار شوند. این موارد عبارتند از:

  • سوزش پوست سر
  • سردردهای خفیف که در صورت انجام تحریک میدان مغناطیسی تا آستانه توان مغزی بیمار درصد بالایی از آنان دچار این عارضه نخواهند شد. لازم به ذکر است که سردرد ایجاد شده نیز موقتی است که دلیل ایجاد آن عدم عادت مغز به میدان مغناطیسی است
  • افت قند دیگر عارضه دریافت این نوع درمان است. افت قند ممکن است سبب سرگیجه شود.
  • تشنج در مبتلایان به صرع نیز بعد از انجام درمان ار تی ام اس ممکن است بروز کند. که این حالت اغلب در جلسات اولیه بروز می کند و به مرور کاملا رفع می شود

هزینه درمان افسردگی با rtms

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی یک درمان پیشرفته و جدید است که ممکن است بسیاری هزینه انجام آن را بالا بدانند. در واقع هزینه درمان افسردگی با tms به موارد متعددی همچون مدت طول درمان و کلینیک انجام دهنده این درمان بستگی دارد. بر همین اساس و با توجه به نتایج کسب شده از ابن روش درمانی هزینه انجام آن مقرون به صرفه و مناسب است.

هزینه درمان افسردگی در اصفهان
هزینه درمان افسردگی با rtms به موارد متعددی همچون مدت طول درمان و کلینیک انجام دهنده این درمان بستگی دارد.

روش های دیگر درمان افسردگی بدون دارو

روش های متعددی برای درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی وجود دارند که مهم ترین آن ها شامل روش های درمان افسردگی بدون دارو می باشند. تحریک الکتریکی و نوروفیدبک از جمله این درمان ها بوده که هر دو روش در کلینیک اکسون قابل انجام هستند. نکته حائز اهمیت آن است که پیش از آغاز فرایند درمان در کلینیک اکسون مناسب ترین راه درمان افسردگی برای هر بیمار به روشی کاملا تخصصی تشخیص و تعیین می شود.

مطالعه پیشنهادی: نوروفیدبک چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

درمان افسردگی با rtms در اصفهان

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی یک روش خاص است که در کلینیک اکسون قابل انجام است. کلینیک اکسون یک کلینیک فوق پیشرفته برای تشخیص و درمان انواع بیماری های روانی از جمله افسردگی است. در صورتی که خود یا یکی از نزدیکانتان به افسردگی مبتلا می باشید می توانید جهت درمان به این کلینیک مراجعه کنید. اکسون با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و همچنین دستگاه های پیشرفته برترین کلینیک درمان افسردگی با rtms در اصفهان و ایران است.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون

سوالات متداول

آیا درمان افسردگی با rTMS خطرناک است؟

درمان افسردگی با rTMS یک روش بی خطر است که تقریبا سی سال مورد تحقیق بالینی و علمی قرار گرفته و امنیت و اثرگذاری آن به اثبات رسیده است. در اکثر بیماران حتی عوارض جانبی سبک هم برای این بیماری مشاهده نشده است.

آیا درمان افسردگی با rTMS با درد همراه است؟

امکان دارد در جلسات اولیه ی درمان فرد احساس ناراحتی کند اما با گذشت زمان و عادت کردن به این امواج این حس از بین خواهد رفت. این درمان معمولا در جلسات اول با قدرت کم دستگاه شروع می شود و به مرور در طی جلسات مختلف شدت و قدرت آن افزایش می یابد. افزایش شدت امواج زمانی صورت می گیرد که شما احساس راحتی نسبت به این امواج داشته باشید.

بعد از اتمام دوره درمان افسردگی با rTMS شخص چه حسی دارد؟

اکثر بیماران پس از اتمام دوره درمان حس خوبی دارند و مشکلی ندارند و می توانند به کار های روزمره خود ادامه دهند. اما در برخی از افراد ابتلا به سردردهای خفیف صورت می گیرد که پس از مشورت با پزشک قرص مسکن مصرف می نمایند.

منبع:

https://www.brainsway.com/treatments/major-depressive-disorder/

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/transcranial-magnetic-stimulation/about/pac-20384625

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید