نوشته های پر بازدید

درمان افسردگی با تحریک الکتریکی مغز

تحریک الکتریکی مغز برای درمان افسردگی

تحریک الکتریکی مغز برای درمان افسردگی یک روش سریع و بدون دارو ، در میان دیگر راه های درمانی است که یکی از محبوب ترین روش ها می باشد که به کمک جریان الکتریکی باعث کاهش علائم انواع اختلالات جسمی _ مغزی می شود. تحریک الکتریکی مغز برای درمان افسردگی یک روش درمانی بسیار ایمن و غیر تهاجمی است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به معرفی تکمیلی این راه درمانی خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

همه چیز درباره تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز و جایگزینی الگوهای سالم ذهنی به قدری مفید و مثبت هست که بسیاری از افراد پس از طی این فرایند درمانی به یک حالت خودتنظیمی و در واقع ورژن بهتری از خود تبدیل می شوند. این روش درمانی قادر است  علاوه بر اختلال عدم تمرکز، انواع اختلالات روانی را درمان کند. در حال حاضر این روش پایدار و دائمی برای درمان اختلال تمرکز در کلینیک آکسون واقع در اصفهان به کار گرفته می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
درمان قطعی فوبیا

درمان قطعی فوبیا چیست؟

درمان قطعی فوبیا با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. برخی از این روش ها همانند نوروفیدبک و تحریک الکتریکی جزو درمان های مدرن و بسیار موثری است که در حال حاضر از آنها استفاده فراوان می شود. در ادامه این مقاله موارد و نکات مهمی را در رابطه با این بیماری ذکر کرده و بهترین روش های درمان برای آن را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب »
درمان میگرن با نوروفیدبک

درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک | صددرصد تضمینی

نوروفیدبک یکی از روش های درمان قطعی میگرن است به نحوی که بیش از ۷۰ درصد افرادی که با این دستگاه تحت درمان قرار گرفته اند شاهد کاهش قابل توجه علائم میگرن در خود بوده اند. در حال حاضر در کلینیک آکسون اصفهان امکان درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک وجود دارد.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک نامی آشنا برای افرادی است که از اختلالات روان شناختی رنج می برند. در این روش درمان تلاش می شود تا مغز بیمار بررسی شود و امواج آن اصلاح شوند. بعد از طی شدن دوره درمان مغز فرد، مشابه مغز یک فرد سالم فعالیت خواهد کرد. درمان افسردگی با نوروفیدبک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش درمانی قادر است تا افسردگی شدید تا خفیف را درمان کند و فرد بی نیاز از مصرف دارو شود.
درمان قطعی افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک نامی آشنا برای افرادی است که از اختلالات روان شناختی رنج می برند. در این روش درمان تلاش می شود تا مغز بیمار بررسی شود و امواج آن اصلاح شوند. درمان افسردگی با نوروفیدبک یک درمان غیرتهاجی و بدون دارو است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش درمانی قادر است تا افسردگی شدید تا خفیف را درمان کند و فرد بی نیاز از مصرف دارو شود.

نوروفیدبک چگونه افسردگی را درمان می‌کند؟

در درمان افسردگی با نوروفیدبک با استفاده از دستگاه و الکترودهای متصل به پوست سر، مشکلات موجود در مغز شناسایی و بررسی می شوند. درمان با این روش با تغییر الگوی مغزی انجام می شود. مهمترین عامل در این درمان موج آلفا است. این موج در افراد سالم در نیمکره چپ پایین است. نیمکره چپ نقش مهمی در هیجانات مثبت دارد.

چگونگی درمان افسردگی با نوروفیدبک
در درمان افسردگی با نوروفیدبک از دستگاه و الکترودهای متصل به پوست سر حاوی امواج آلفا استفاده می شود

در نیمکره راست هم موج آلفا بالا است و نقش مهمی در هیجانات منفی دارد. بالا و پایین بودن موج آلفا در دو نیمکره باعث ایجاد تعادل می شود. در افرادی که افسردگی دارند موج آلفا در نیمکره چپ بالا است. در نتیجه باعث کاهش هیجانات مثبت و افسردگی می شود. نوروفیدبک و افسردگی در چنین شرایطی باعث سرکوب موج آلفا در نیمکره چپ می شوند. این کار باعث ایجاد تعادل و رفع افسردگی می شود.

مراحل درمان افسردگی با نوروفیدبک

مراحل درمان افسردگی با نوروفیدبک به شرح زیر است:

  • ابتدا مشاوره های لازم با بیمار در خصوص شدت بیماری، مدت زمان ابتلا، داروهای مصرفی و … انجام می شود و بعد از اطلاع از وضعیت فرد روند درمان شروع می شود.
  • فرد روی یک صندلی مخصوص می نشیند و الکترودها روی پوست سر متصل می شوند.
  • این دستگاه بخش هایی از مغز که عملکرد خوبی ندارند را تشخیص می دهد.
  • درمان مستقیما از بخش های دارای اختلال شروع می شود.
  • الکترودهای روی سر بیمار امواج مغزی را تشخیص می دهند و توسط سیستم های هوشمند ان ها را تحلیل می کنند.
  • در این روش از انواع عکس ها، فیلم ها، بازی ها و … برای تغییر امواج آسیب دیده مغز استفاده می شود.
  • این روش زیر نظر متخصص و در اتاق مخصوص انجام می شود تا عوامل بیرونی روی روند درمان تاثیر نگذارند.
روند درمان افسردگی با نوروفیدبک
پس از دریافت مشاوره فرد روی یک صندلی نشسته و با قراردادن الکترودهایی روی پوست سرش امواج مغزی تشخیص داده می شود

فواید درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک دارای فواید متعدد زیر است:

  • این روش درمانی غیر تهاجمی و بدون دارو است.
  • در تمامی افرادی که مشکلات روان شناختی دارند قابل استفاده است.
  • عوارض جانبی تهدید کننده ندارد.
  • مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است.
  • توانمندی های شناختی فرد را افزایش می دهد.
  • درد، خونریزی و بیهوشی ندارد.
  • فرد بعد از طی کردن چند جلسه تغییرات را به خوبی مشاهده می کند.

آیا روش درمانی نوروفیدبک همیشگی و پایدار است؟

درمان افسردگی با روش نوروفیدبک را می توان در دسته ی درمان های پایدار و همیشگی قرار داد. این روش نوعی آموزش است. مثلا وقتی شما آموزش دوچرخه سواری می بینید دیگر قرار نیست هر بار برای دوچرخه سواری آموزش ببینید. در نوروفیدبک هم روش صحیح عملکرد امواج مغزی به فرد آموزش داده می شود.

درمان پایدار و همیشگی افسردگی با نوروفیدبک
درمان افسردگی با نوروفیدبک پایدار و همیشگی است

نوروفیدبک تا چه اندازه برای درمان افسردگی موثر است؟

تاثیر نوروفیدبک روی درمان افسردگی متاثر از عوامل مختلفی است. در واقع تعداد جلسات و پیگیری روند درمان همچنین کلینیک درمانی روی تاثیرگذاری درمان نقش مهمی دارند. بر اساس تحقیقاتی که در خصوص این روش انجام شده حدود 80 درصد در درمان اختلالات مختلف موثر بوده است. اما اثر بخشی نوروفیدبک روی درمان افسردگی، اضطراب، میگرن و… ثابت شده و قطعی است.

هزینه درمان افسردگی با نوروفیدبک چقدر است؟

هزینه درمان افسردگی با نوروفیدبک بر اساس فاکتورهای مهمی از قبیل سن بیمار، تعداد جلسات درمان، شدت بیماری، نوع کلینیک و تجهیزات آن، تخصص افراد و … تعیین می شود. در بیشتر کلینیک های درمانی مانند کلینیک اکسون در اصفهان هزینه ها مطابق با تعرفه های وزارت بهداشت است و گاها هزینه ها کمتر از تعرفه های وزارت بهداشت تعیین می شود.

درمان افسردگی با نوروفیدبک برای چه سنینی مناسب است؟

درمان افسردگی با نوروفیدبک برای تمامی گروه های سنی مناسب است. تمامی افراد بعد از 5 یا 6 سالگی می توانند از این تکنیک برای درمان افسردگی و سایر اختلالات روان شناختی استفاده کنند.

سن استفاده از روش درمانی نوروفیدبک در درمان افسردگی
درمان افسردگی با نوروفیدبک برای تمامی گروه های سنی مناسب است

 

درمان افسردگی با نوروفیدبک چقدر زمان میبرد؟

درمان افسردگی با نوروفیدبک حداقل یک سال زمان می برد و اگر تعداد جلسات بیشتر شود این زمان هم طولانی تر می شود.

درمان افسردگی با نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

تعداد جلسات درمان افسردگی با نوروفیدبک حدودا ۳۰ تا ۴۰ جلسه است. این جلسات هر هفته انجام می شود. هر جلسه درمان بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول می کشد.

آیا درمان افسردگی با نوروفیدبک عوارض دارد؟

روش درمان افسردگی با نوروفیدبک کاملا بی خطر و بدون عوارض جدی است. ممکن است فرد بعد از درمان عوارض جانبی زودگذری از قبیل خستگی، اضطراب، سردرد، مشکلات خواب و… را تجربه کند اما این عوارض بعد از درمان از بین می روند و موقتی هستند.

 

درمان افسردگی با نوروفیدبک در اصفهان

درمان افسردگی با نوروفیدبک در اصفهان در کلینیک تخصصی علوم اعصاب بالینی اکسون انجام می شود. نوروفیدبک در این مرکز یک تکنیک درمانی موثر و مفید است. این روش درمانی به صورت حضوری و برای بیشتر اختلالات شناختی استفاده می شود. این تکنیک با پیشرفته ترین دستگاه های و متد های روز دنیا در کلینیک اکسون اصفهان انجام می شود.

منبع:

https://nhahealth.com/is-neurofeedback-an-effective-treatment-for-depression/

https://neurogrow.com/biofeedback-treatment-for-anxiety-and-depression/

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید