نوشته های پر بازدید

درمان استرس بدون دارو

7 راهکار برای درمان استرس و اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب و استرس بدون دارو و با استفاده از نوروتراپی (از جمله نوروفیدبک ) یکی از راه های کاملا بی خطر، قطعی و بدون بازگشت در سراسر جهان می باشد. این بیماری همه گیر در صورت عدم درمان درست سبب بروز اختلالاتی حادتر در مغز خواهد شد. لذا درمان به موقع و ریشه ای آن می تواند تاثیر به سزایی در آرامش و سلامت روانی افراد به جای بگذارد.

ادامه مطلب »
جدیدترین روش درمان صرع

جدیدترین روش درمان صرع چیست؟

جدیدترین روش درمان صرع شامل درمان با لورتا و نوروفیدبک می باشد. پیش تر برای درمان این بیماری از روش های مختلفی همچون دارو درمانی، جراحی و رژیم غذایی استفاده می شد. امروزه اما به لطف پیشرفت های چشمگیری که در زمینه علم و تکنولوژی حاصل شده، از تکنولوژی های مدرن و موثر نوروفیدبک و لورتا برای درمان صرع استفاده می شود.

ادامه مطلب »
تاثیر ویتامین ها بر افسردگی

کمبود چه ویتامینی باعث افسردگی میشود؟

در این مقاله 10 ویتامین نام برده شده که کمبود این ویتامین ها باعث افسردگی می شود پس با ما همراه باشید تا با این ویتامین ها آشنا شوید. همچنین اگر می خواهید با روش های درمان افسردگی بدون دارو آشنا شوید مقاله ” درمان قطعی افسردگی بدون دارو ” را مطالعه کنید.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک | صددرصد تضمینی

نوروفیدبک یکی از روش های درمان قطعی میگرن است به نحوی که بیش از ۷۰ درصد افرادی که با این دستگاه تحت درمان قرار گرفته اند شاهد کاهش قابل توجه علائم میگرن در خود بوده اند. در حال حاضر در کلینیک آکسون اصفهان امکان درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک وجود دارد.
درمان میگرن با نوروفیدبک

درمان فوری سردرد میگرنی

درمان میگرن با نوروفیدبک یک درمان بسیار موثر اما تدریجی است. حال اگر دچار سردرد های میگرنی شده اید و فعلا به کلینیک دسترسی ندارید. همچنین مایلید با یک روش درمان خانگی سریعا از شر علائم آزار دهنده این بیماری خلاص شوید. می توانید از روش های ذیل جهت درمان سریع میگرن استفاده کنید.

درمان خانگی سردرد میگرنی با ماساژ
در درمان فوری سردرد میگرنی با ماساژ لازم است ماهیچه‌های گردن و شانه را ماساژ داد.
  • ماساژ

در این روش لازم است ماهیچه‌های گردن و شانه را ماساژ داد. به این ترتیب انقباض عضلات رفع شده و بعد از چند دقیقه سردرد میگرنی تسکین پیدا می کند. به همین منظور بهتر است یک توپ تنیس را تهیه کرده و در دسترس خود قرار دهید تا در صورت نیاز از آن برای ماساژ گردن و شانه های خود استفاده کنید.

  • درمان فشاری یا فشار کف دست

استفاده از این نوع درمان یکی دیگر از راه های درمان سریع میگرن است که بر اساس آن باید بخش‌های خاصی از بدن را تحت فشار قرار داد. استفاده از این نوع درمان سبب رفع انقباض از روی ماهیچه‌ها شده و در. میگرن را در عرض چند دقیقه برطرف می کند. یکی از موثر ترین نقاط فشار فضای میان انگشت شست و انگشت اشاره دست چپ است. بنابراین لازم است با دست راست خود نقطه ذکر شده را در دست چپ به مدت ۵ دقیقه به حالت دورانی ماساژ داد.

همچنین مبتلایان به میگرن غیر عصبی نیز می توانند ۳ انگشت بالاتر از ساعد در قسمت داخلی دست خود را فشار دهند. به این ترتیب می توانند علائم سردرد میگرنی خود را ظرف چند دقیقه از بین ببرند.

لازم به ذکر است که روش های ذکر شده تنها به صورت موقت اثربخش بوده و به هیچ عنوان تاثیری در درمان قطعی و ریشه ای میگرن ندارند. بنابراین افراد مبتلا به انواع میگرن بهتر است جهت درمان سردرد میگرنی با نوروفیدبک اقدام کرده و به کلینیک اکسون مراجعه کنند.

بهترین درمان قطعی میگرن چیست؟

درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک بهترین نوع درمان شناخته شده در جهان است. همان گونه که می دانید راه های بسیاری برای درمان میگرن وجود دارند، اما متاسفانه اغلب آن ها موقتی بوده و بعضا عوارضی را به دنبال دارند. با این حال نوروفیدبک نه تنها قطعی بوده بلکه هیچ گونه عوارضی در افراد تحت درمان ایجاد نمی کند. نوروفیدبک قادر است میگرن را درست در زمان بروز متوقف کند. همچنین می تواند سبب رفع درد و تسکین واقعی مبتلایان به میگرن شود.

مطالعه پیشنهادی: درمان قطعی پانیک بدون دارو

در واقع درمان میگرن با نوروفیدبک، به عنوان یک درمان هدفمند شناخته شده است که نه تنها علائم بیماری را متوقف می کند، بلکه به طور خاص الگوهای شلیک نامنظم در مغز را هدف قرار می دهد. در نتیجه نوروفیدبک از قابلیت درمان قطعی الگوهای امواج غیر عادی در مغز برخوردار است.

درمان میگرن با نوروفیدبک
درمان میگرن با نوروفیدبک بهترین نوع درمان شناخته شده در جهان است.

راه های درمان میگرن کدامند؟

علاوه بر درمان میگرن با نوروفیدبک راه های درمانی دیگری برای این بیماری وجود دارند. هر چند این نوع درمان ها نیز مورد استفاده قرار گرفته و تا حدودی قادر به کاهش علائم میگرن می باشند، اما همچنان بهترین و موثرترین راه درمان، درمان با نوروفیدبک است. از جمله روش های درمانی دیگر برای میگرن شامل موارد ذیل می باشند.

  • تحریک مغناطیسی مغز برای میگرن

دستگاه RTMS یک دستگاه تحریک مغناطیسی مغز است که با ارسال امواج الکترو مغناطیسی به سمت سلول‌های عصبی مغز، سبب تحریک آن ها می شود. در درمان میگرن این پالس ها یا همان امواج به قسمت بیرونی مغز (Cortex) ارسال می‌شوند. در واقع میدان مغناطیسی موجود سبب ایجاد جریان الکتریکی کوچکی می شود که عصب های خاصی در مغز فعال شوند. بنابراین به نظر می رسد در کاهش علائم میگرن در افراد مثمر قمر واقع شود.

مطالعه پیشنهادی: تحریک مغناطیسی مغز rtms چیست؟

  • درمان میگرن با لورتا نوروفیدبک

لورتا دستگاهی پیشرفته تر از نوروفیدبک است که از قدرت بالایی برخوردار است. این دستگاه به دلیل استفاده از کانال های بیشتر قادر است به لایه های عمیق تر مغز جهت دریافت سیگنال نورون های مغزی نفوذ کند. به همین دلیل ممکن است بیمار را با علائم شدید تر میگرن در حین درمان روبرو کند. از این رو همچنان نوروفیدبک به عنوان بهترین درمان میگرن در اولویت قرار دارد.

مطالعه پیشنهادی: لورتا نوروفیدبک چیست؟

  • درمان دارویی

درمان دارویی یکی از روش های بسیار شایع و رایج میگرن است. داروهای درمان میگرن بسیار متنوع بوده و برای هر نوع میگرنی چندین نوع دارو وجود دارد که از سوی پزشک تجویز می شوند. تمامی داروهای موجود که در درمان میگرن مورد استفاده قرار می گیرند عوارض متعددی را در بدن افراد ایجاد می کنند. به همین دلیل تاکید متخصصان مغز و اعصاب در درمان میگرن همچنان بر روش نوروفیدبک است. برخی از مهمترین داروهای درمان میگرن عبارتند از:

  • قرص نورتریپتیلین
  • قرص اورلپت
  • قرص توپیرامات
  • قرص ایندومتاسین
  • قرص اوا میگرن
  • قرص میگراستاپ
  • قرص آکسار و غیره…

نکته مهم درباره درمان میگرن

از آنجا که میگرن یک بیماری مزمن است با هیچ قرص یا دارویی به صورت قطعی و دائمی قابل درمان نمی باشد. بنابراین تنها راه درمان قطعی و همیشگی این بیماری تنظیم امواج مغزی با نوروفیدبک است.

گفتنی است که نوروفیدبک نوعی آموزش است که می توان استفاده از آن را برای همیشه یاد گرفته و به خاطر سپرد. بنابراین در صورت تکمیل دوره درمان و داشتن همکاری لازم به پزشک معالج می توان از نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی همیشگی و پایدار و بدون عوارض استفاده کرد.

روند درمان میگرن با نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

روند درمان میگرن با نوروفیدبک تحت تاثیر فاکتورهای متعدد در افراد متفاوت است. نوع میگرن، شدت و ضعف آن، میزان جواب دهی افراد به درمان و نحوه همکاری بیمار، از جمله موارد تاثیر گذار بر مدت زمان این روش درمانی است.

جلسات درمانی با نوروفیدبک معمولا 20-60 دقیقه به طول خواهند انجامید. البته این مدت زمان میان تمرین و استراحت متناوب می باشد. در مراحل اولیه احتمالا فرد مبتلا به میگرن به ۳ جلسه در هفته و یا بیشتر نیاز داشته باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان سردرد میگرنی با نوروفیدبک نیز در افراد متفاوت است. به این معنی که ممکن است یک بیمار به ۱۵ جلسه درمان نیاز داشته باشد و در مقابل بیماری دیگری جهت درمان دائمی میگرن باید ۴۰ جلسه درمانی را به پایان برساند.

زمان لازم برای درمان میگرن قطعی با نوروفیدبک
روند درمان میگرن با نوروفیدبک تحت تاثیر فاکتورهای متعدد در افراد متفاوت است.

درمان سردرد میگرنی در بارداری با نوروفیدبک عوارض دارد؟

درمان میگرن با نوروفیدبک نه تنها برای خانم های باردار بلکه برای مادران شیرده نیز کاملا بی خطر بوده و انجام این درمان در افراد مزبور بلامانع است. میگرن در بارداری امری تقریبا رایج است. زیرا بسیاری از زنان در این دوران دچار سردردهای میگرنی می شوند. لازم به ذکر است که منشا و دلیل بروز آن تا به امروز ناشناخته مانده است. البته احتمالاتی مبنی بر افزایش جریان و فشار خون در مغز موجب بروز سردرد های میگرنی در این افراد مطرح است. میگرن در زنان باردار معمولا در سه ماهه اول بارداری بروز می کند. با این وجود امکان بروز علائم آن در ماه های آخر بارداری نیز وجود دارد.

برای درمان صد در صد میگرن با نوروفیدبک در بارداری می توان چندین جلسه بیمار را تحت تاثیر دستگاه نوروفیدبک قرار داد. به این ترتیب که بر اساس شدت بیماری تعدادی الکترود را بر روی لاله ی گوش و نقاط مختلف سر خانم باردار قرار می دهند. سپس حسگر های موجود را به دستگاهی به نام EEG وصل کرده و این دستگاه را نیز به مانیتوری متصل می کنند.

در این حالت امواج مغزی مادر باردار به صورت انیمیشن یا یک بازی ویدئویی ساده نمایش داده می شود. در این مدت هیچ گونه اشعه مضری وارد بدن مادر باردار نخواهد شد. زیرا درمان با نوروفیدبک یک فرایند بی خطر و کاملا ایمن است.

چه نوع میگرن هایی با نوروفیدبک قابل درمان هستند؟

میگرن چشمی، میگرن عصبی و میگرن خوشه ای با نوروفیدبک قابل درمان اند.

 

درمان قطعی انواع میگرن با نوروفیدبک
نوروفیدبک برای درمان قطعی میگرن عصبی ، میگرن چشمی، میگرن خوشه ای مورد استفاده قرار میگرد.

میگرن عصبی

میگرن عصبی بر اثر نگرانی و استرس بیش از حد و همچنین تحریک پذیری و بی قراری ایجاد می شود. این نوع میگرن با علائمی مانند:

  • منقبض شدن عضلات اطراف گردن
  • سر و صورت
  • بی حس شدن گردن، شانه ها و پوست سر همراه است. همچنین سبب ایجاد فشار و درد در اطراف سر می شود. تمامی علائم ذکر شده توسط دستگاه نوروفیدبک به صورت دائم و قطعی قابل درمان هستند.

میگرن چشمی

یکی دیگر از انواع میگرن، میگرن چشمی است. درمان صد در صد میگرن چشمی با نوروفیدبک امکان پذیر بوده و با این فناوری پیشرفته می توان علائم آن را برای همیشه برطرف کرد. میگرن چشمی موجب اختلالات بینایی می شود. در نتیجه با درد و ایجاد نوارها و نقاط نورانی و خطوط زیگزاگی یا ستاره مانند در پیش چشم بیمار همراه است.

میگرن چشمی فعالیت هایی مانند:

  • خواندن
  • نوشتن
  • رانندگی و سایر فعالیت های دیگر افراد را با چالش بزرگ روبه رو می کند.

میگرن خوشه ای

  • میگرن خوشه ای نیز که یکی دیگر از انواع میگرن است سبب ایجاد درد در یک قسمت سر و اطراف چشم ها می شود. تمامی این علائم به راحتی و تنها با طی نمودن چند جلسه درمانی قابل درمان خواهند بود.

پس اگر شما دارای یکی از میگرن های بالا هستید برای درمان قطعی میگرن عصبی ، چشمی ، خوشه ای می توانید با نوروفیدبک اقدام کنید.

اکسون کلینیک بهترین کلینیک درمان قطعی میگرن در اصفهان

درمان میگرن با نوروفیدبک در اصفهان به صورت دائمی و پایدار انجام می گیرد. استفاده از دستگاه نوروفیدبک برای درمان قطعی میگرن باید زیر نظر متخصصین مجرب و با تجربه و در یک کلینیک مجهز انجام شود. زیرا در صورتی که نوروتراپ از دانش و تجربه لازم در این زمینه برخوردار نباشد نتیجه ای مطلوب عاید بیمار نخواهد شد. به جرات می توان گفت آکسون کلینیک با دستگاه های مجهز و متخصصین مجربی که دارد جزو بهترین مراکز جهت درمان قطعی میگرن در اصفهان بشمار می آید.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

جمع بندی

درمان میگرن با نوروفیدبک تا حد زیادی به کاهش اختلالات سیستم عصبی مرکزی مانند افزایش تحریک پذیری قشر مغز کمک می کند. به همین دلیل استفاده نوروفیدبک سبب کاهش سردرد، رفع حساسیت و در نتیجه بهبود علائم مرتبط با میگرن می‌شود. همچنین این دستگاه با آموزش سمعی و بصری بیماران میگرنی به طور غیرارادی به فرد یاد می دهد تا الگوهای امواج مغزی غیرطبیعی را که به طرق مختلف بر روی صفحه کامپیوتر به آن ها نشان داده می شوند را تنظیم نمایند.

همچنین با حذف موانع و بهبود ارتباطات و فعالیت امواج مغزی در میان نقاط مختلف مغز و نقاط خاصی از مغز، به بهینه سازی عملکرد تمام بخش های مغز و آموزش مجدد مغز کمک می کند. علاوه بر آن به بیمار کمک می کند تا از الگوهای قدیمی یا غیرعادی رهایی پیدا کند. در مقابل الگوهای قوی تر، موثر تر و جدید را ایجاد نماید.

منبع:

https://www.intechopen.com/chapters/60843

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnins.2020.00671/full

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید