نوشته های پر بازدید

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

همه چیز درباره تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز و جایگزینی الگوهای سالم ذهنی به قدری مفید و مثبت هست که بسیاری از افراد پس از طی این فرایند درمانی به یک حالت خودتنظیمی و در واقع ورژن بهتری از خود تبدیل می شوند. این روش درمانی قادر است  علاوه بر اختلال عدم تمرکز، انواع اختلالات روانی را درمان کند. در حال حاضر این روش پایدار و دائمی برای درمان اختلال تمرکز در کلینیک آکسون واقع در اصفهان به کار گرفته می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
درمان بیش فعالی با لورتا

درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک | سریعترین درمان

درمان بیش فعالی با لورتا یکی از موثر ترین و سریع ترین روش های درمانی بیش فعالی برای تمامی سنین اعم از کودکان و بزرگسالان است. بیش فعالی روش های درمانی متنوعی دارد که یکی از مطمئن ترین و بی عارضه ترین متدهای درمان بیش فعالی، لورتا نوروفیدبک می باشد.  این روش در اکثر کشورهای پیشرفته به عنوان درمان قطعی بیش فعالی بدون دارو مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

ادامه مطلب »
درمان استرس بدون دارو

7 راهکار برای درمان استرس و اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب و استرس بدون دارو و با استفاده از نوروتراپی (از جمله نوروفیدبک ) یکی از راه های کاملا بی خطر، قطعی و بدون بازگشت در سراسر جهان می باشد. این بیماری همه گیر در صورت عدم درمان درست سبب بروز اختلالاتی حادتر در مغز خواهد شد. لذا درمان به موقع و ریشه ای آن می تواند تاثیر به سزایی در آرامش و سلامت روانی افراد به جای بگذارد.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان تشنج بدون دارو

درمان تشنج بدون دارو با نوروفیدبک بهترین روش درمانی است که به دلیل عدم عوارض مصرف دارو بسیار مورد توجه می باشد. از جمله درمان های بدون دارو برای تشنج می توان به اصلاح رژیم غذایی و جراحی اشاره کرد.
درمان تشنج بدون دارو

درمان سریع تشنج با روش نوروفیدبک

اخیرا از روش نوروفیدبک به عنوان موثرترین روش درمانی بدون دارو برای درمان تشنج استفاده می شود. نوروفیدبک نوعی درمان بدون دارو و مدرن است که نسبت به سایر روش های درمانی نتایج مطلوب تری به دنبال دارد. درمان تشنج با نوروفیدبک کاملا ایمن و بدون عوارض می باشد. به نحوی که فرد بعد از اتمام جلسه درمان می تواند به زندگی و فعالیت روزمره خود بپردازد. در ادامه به بیان مطالب مهم و متعددی در خصوص نوروفیدبک و تاثیر آن در درمان تشنج خواهیم پرداخت.

درمان تشنج بدون دارو با نوروفیدبک

درخصوص درمان تشنج بدون دارو با نوروفیدبک باید گفت که این روش درمانی فعالیت های امواج مغزی به وسیله یک برنامه کامپیوتری مورد بررسی قرار می گیرند. به عبارتی نوروفیدبک با استفاده از برنامه مزبور امواجی را که از مغز بیمار دریافت می کند را سازماندهی و مدیریت می کند. می توان گفت که نوروفیدبک به مغز اموزش می دهد تا خود را درمان کند و الگوهای غیر متعارف را از بین ببرد.

بیشتر از ۸۰ تا ۹۰ درصد از مبتلایان به تشنج با این روش مدرن کاملا درمان شده اند. علاوه بر آن نوروفیدبک به دلیل غیر دارویی بودن یکی از محبوب ترین روش های درمانی شناخته شده است. زیرا بعد از درمان با آن از عوارضی مانند خستگی، سرگیجه، افزایش وزن، کوفتگی بدن، افسردگی و عدم تمرکز و ضعف حافظه خبری نیست.

درمان تشنج بانوروفیدبک

در نتیجه بیماران درمان تشنج با نوروفیدبک را بر سایر درمان های دیگر ترجیح می دهند. نکته جالب توجه در خصوص استفاده از این روش غیر دارویی آن است که درصد قابل توجهی از بیماران در همان جلسه اول کاهش علائم تشنج را در خود مشاهده می کنند.

رفتارهایی که می توانند تشنج را تا حدودی کنترل کنند

تشنج یک اختلال مغزی است که برای درمان آن باید از روش های متعدد درمانی بهره گرفت. با روش درمان تشنج بدون دارو یا همان نوروفیدبک می توان تا حد زیادی علایم این بیماری را کاهش داد و آن را درمان کرد. با این حال با بکارگیری برخی دستورالعمل ها و تغییر رفتار ها می توان تا حد زیادی این اختلال را کنترل کند. از جمله این رفتارها می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • داشتن یک برنامه خواب مناسب

خوب خوابیدن و به اندازه خوابیدن یکی از عوامل موثر در کنترل تشنج است. زمانی که فرد به اندازه کافی استراحت می کند مغز او نیز در حالت استراحت قرار گرفته و کمتر دچار اختلالاتی مانند تشنج می شود.

خواب مناسب
خواب مناسب کی از عوامل موثر در کنترل تشنج است
  • دوری از عوامل استرس زا

استرس و اضطراب از جمله عوامل تحریک کننده مغز و ایجاد تشنج بشمار می آیند. بنابراین دوری از هرگونه استرس و عوامل استرس زا و قرارگیری در موقعیت های ارامش بخش از جمله رفتارهای کنترل کننده تشنج هستند.

  • پرهیز از مصرف الکل و دخانیات

خودداری از مصرف این مواد از دیگر عوامل کنترل کننده تشنج می باشد. لازم به ذکر است که مصرف و ترک این مواد می توانند زمینه ساز بروز تشنج در افراد باشند. بنابراین بهتر است از مصرف این مواد جدا خودداری کرد تا در زمان ترک به تشنج دچار نشد.

عدم مصرف الکل و دخانیات
عدم مصرف الکل و دخانیات از بروز تشنج جلوگیری می کند
  • عدم تغییر در برنامه درمان

در صورتی که برای درمان تشنج از یک روش درمانی خاص استفاده می کنید. لازم است نسبت به منظم بودن روند درمان خود حساس بود. زیرا تنها در این صورت می توان علائم این بیماری را کاهش و از بین برد.

  • خودداری از انجام اعمال تحریک کننده

باید از هر نوع رفتار و اعمالی که موجب تحریک مغز و سیستم عصبی فرد مبتلا به تشنج می شوند دوری کرد. به عنوان مثال از روشن و یا خاموش کردن ناگهانی چراغ، تلویزیون و هر وسیله پر سر و صدایی خود داری کرد. علاوه بر آن مبتلایان به این اختلال بهتر است از انجام بازی های ویدئویی و کامپیوتری به مدت طولانی پرهیز نمایند.

  • درمان به موقع مشکلات روحی

بروز مشکلات روحی و روانی در افراد مبتلا به تشنج امری طبیعی است و ممکن است این بیماران در مقطعی از زندگی به این مشکلات دچار شوند. از این رو لازم است به محض مشاهده نشانه های این مشکلات نسبت به درمان موثر آن ها اقدام نمود.

برای پیشگیری از تشنج چه باید بکنیم؟

جدای از بحث درمان تشنج بدون دارو، نحوه پیشگیری از بروز آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی بروز تشنج تا حد زیادی به نوع و سبک زندگی افراد بستگی دارد. از این رو به نظر می رسد با در پیش گرفتن برخی دستورالعمل ها می توان از ایجاد این اختلال در مغز پیشگیری کرد. داشتن یک زندگی سالم و دور شدن از عوامل استرس زا و همچنین داشتن یک برنامه منظم ورزشی می توانند از دچار شدن افراد به تشنج جلوگیری نمایند.

علاوه بر آن این بیماری در مراحل اولیه با علائم و نشانه هایی همچون سرگیجه، خستگی و عدم تمرکز همراه است. بنابراین به محض مشاهده این علائم باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. به طور کلی انجام اقدامات پیشگیرانه تا حد زیادی شانس بروز تشنج را کاهش می دهد. علاوه بر آن پیشگیری از تشنج بستگی به برنامه کلی مدیریت و درمان آن دارد.

پیش بینی بروز تشنج امری غیر ممکن است. هر چند برخی رفتارها و عوامل تاثیر مستقیمی در ایجاد تشنج دارند اما گاهی اوقات این حالت بدون هیچ دلیلی ایجاد می شود. بنابراین بسیاری از بیماران می توانند در طول زمان رابطه میان حالات و رفتارهای خود و تشنج را درک کنند. در نتیجه با ترک بسیاری از رفتارها از بروز تشنج در خود جلوگیری نمایند.

درمان تشنج با نوروفیدبک

در صورتی که افراد با در پیش گرفتن رفتارهای مناسب نتوانند علائم اختلال تشنج را کنترل کنند باید به دنبال استفاده از یک روش بهتر و کاربردی تر باشند. نوروفیدبک درمان تشنج بدون دارو است که در این زمینه به خوبی عمل می کند. نوروفیدبک که اساس آن بر مبنای تغییر امواج مغزی استوار است بدون هیچ گونه عوارض دارویی تشنج را درمان می کند. درمان با این دستگاه همانند یادگیری رانندگی است. زیرا بعد از القای الگوهای مثبت در مغز، هرگز فراموش نخواهند شد و برای همیشه به شکل پایدار در مغز خواهند ماند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان تماس بگیرید!

(پاسخگویی از ۹صبح تا ۲۲شب)

پیامدهای عدم درمان تشنج

درمان تشنج بدون دارو بهترین نوع درمان برای این اختلال است. در صورتی که جهت درمان تشنج اقدام اساسی صورت نگیرد عوارض ذیل در مبتلایان بروز می کنند.

  • احساس گیجی و سردرگمی
  • بیهوشی
  • توهم
  • از دست دادن هوشیاری
  • افزایش ترشح بزاق دهان
  • ایجاد اختلال در تمرکز و تفکر
  • افزایش ضربان قلب
  • در تشنج غایب که نوعی تشنج مختصر است، فرد تمرکز خود را بر روی فعالیت ها از دست می دهد. همچنین به نقطه ای خیره می‌شود و تا پایان ابن وضعیت کاملا بی‌پاسخ باقی می‌ماند
  • احساس کرختی یا سوزن سوزن شدن بدن
  • عدم هماهنگی در پلک زدن (چشمک زدن)، چرخش چشم به سمت بالا

مزایای درمان تشنج بدون دارو

درمان تشنج بدون دارو مزایای بسیاری به دنبال دارد. از جمله مهم ترین این مزایا، رهایی از عوارض مصرف دارو مانند افسردگی، خواب آلودگی، ضعف حافظه، کوفتگی بدن و بی حالی می باشند. علاوه بر آن این نوع درمان نتابج ماندگار و طولانی مدت به دنبال دارد. همچنین به شکل اساسی الگوهای رفتاری مغز را تغییر داده و الگوهای مثبت را جایگزین می نماید. از دیگر مزایای درمان بدون دارو برای تشنج کوتاه بودن دوره درمان است.

معمولا روش دارویی برای درمان تشنج به گونه ای است که بیمار باید تا پایان عمر داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف نماید. در حالی که در روش غیر دارویی مانند نوروفیدبک بیمار تنها ۳ الی ۴ ماه تحت درمان قرار خواهد گرفت. همچنین هزینه این نوع درمان به مراتب کمتر از هزینه خرید و مصرف دارو تا پایان عمر می باشد.

روش درمان تشنج با نوروفیدبک چگونه است؟

پیش از هر چیز باید گفت که درمان تشنج بدون دارو با استفاده از نوروفیدبک روشی جهت یادگیری کنترل آگاهانه رفتارهای مغزی است. در این روش با تکرار رفتارهای صوتی یا تصویری، می توان امواج مغزی را به سوی فرکانس های مطلوب هدایت کرد. در نتیجه الگوی فعالیت مغزی را به شکل دلخواه تغییر داد.

چگونگی روش درمان تشنج با نوروفیدبک

روش درمان تشنج با نوروفیدبک یک روش آموزشی است که بیمار طی آن الگوهای فعالیت مغزی خود را تغییر می دهد. البته تغییرات ایجاد شده در مراحل اولیه از پایداری کمتری برخوردار هستند که با طی کردن جلسات بیشتر و انجام تمرینات دائمی خواهند شد. در درمان با روش نوروفیدبک پزشک متخصص بر روی افزایش و تقویت موج SMR و کاهش امواج آهسته مغزی کار می کند.

طی اولین جلسه درمان تشنج بدون دارو با نوروفیدبک آنچه را که مغز بیمار به عنوان فعالیت انجام می دهد را با آنچه که خود بیمار مایل به انجام آن ها است مقایسه می کنند. به این ترتیب زمانی که مغز بیمار در وضعیت نسبتا راحتی قرار گرفت، بیمار با دریافت پاسخ مثبت از رایانه جایزه می گیرد. چنین حالتی را بازخورد عصبی می گویند که در قالب فیلم، موسیقی و یا یک بازی نمایش داده می شود. طی این بازخورد عصبی هنگامی که فعالیت مغز بیمار به نقطه مناسب نزدیک شود و یا از آن دور می شود، فورا صداها و تصاویر به بیمار نشان داده می شوند.

طول مدت درمان تشنج با نوروفیدبک چقدر است؟

طول درمان تشنج بدون دارو با نوروفیدبک به عوامل متعددی بستگی دارد. میزان شدت و ضعف علائم تشنج، میزان و نحوه همکاری بیمار با پزشک و همچنین تشخیص پزشک از جمله این عوامل می باشند. با این حال این اختلال طی یک دوره چند ماهه قابل درمان است. همچنین مدت زمان هر جلسه درمانی در حدود ۳۰ الی ۵۰ دقیقه خواهد بود.

کلینیک آکسون بهترین کلینیک درمان تشنج بدون دارو

کلینیک آکسون بهترین کلینیک درمان تشنج بدون دارو در اصفهان است. این کلینیک با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته و کادری مجرب و متخصص خدمات درمانی را به بیماران ارائه می دهد.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

منبع:

https://www.healthline.com/health/natural-treatments-epilepsy

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید