نوشته های پر بازدید

تفاوت لورتا و نوروفیدبک بسیار مهم و البته فاحش هستند.

تفاوت لورتا و نوروفیدبک چیست؟ لورتا بهتر است یا نوروفیدبک؟

تفاوت لورتا و نوروفیدبک بسیار مهم و البته فاحش هستند. در فرایند درمان با لورتا نوروفیدبک امکان بهبودی و درمان همزمان چندین اختلال وجود دارد. در حالی که نوروفیدبک تنها قابلیت درمان همزمان 2 تا 3 اختلال را دارد. همچنین روند درمان با لورتا بسیار سریع تر و دقیق تر است.

ادامه مطلب »
درمان قطعی افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک نامی آشنا برای افرادی است که از اختلالات روان شناختی رنج می برند. در این روش درمان تلاش می شود تا مغز بیمار بررسی شود و امواج آن اصلاح شوند. بعد از طی شدن دوره درمان مغز فرد، مشابه مغز یک فرد سالم فعالیت خواهد کرد. درمان افسردگی با نوروفیدبک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش درمانی قادر است تا افسردگی شدید تا خفیف را درمان کند و فرد بی نیاز از مصرف دارو شود.

ادامه مطلب »
جدیدترین روش درمان صرع

جدیدترین روش درمان صرع چیست؟

جدیدترین روش درمان صرع شامل درمان با لورتا و نوروفیدبک می باشد. پیش تر برای درمان این بیماری از روش های مختلفی همچون دارو درمانی، جراحی و رژیم غذایی استفاده می شد. امروزه اما به لطف پیشرفت های چشمگیری که در زمینه علم و تکنولوژی حاصل شده، از تکنولوژی های مدرن و موثر نوروفیدبک و لورتا برای درمان صرع استفاده می شود.

ادامه مطلب »
لورتا جدیدترین درمان اوتیسم

درمان اوتیسم با لورتا (جدیدترین درمان اوتیسم)

درمان اوتیسم با لورتا جدیدترین درمان اوتیسم است که نقش موثری در کاهش علائم آن دارد. برای درک بهتر از نحوه درمان اوتیسم با لورتا نوروفیدبک باید گفت که اوتیسم بیماری نیست، بلکه نوعی اختلال رشد در کارکرد مغز است که درمان آن به معنای کاهش علائم مربوط به آن می باشد. در ادامه به ذکر مطالب بسیار مهمی از جمله تشخیص و درمان اوتیسم در اصفهان و روش های درمان آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

جدیدترین روش درمان صرع چیست؟

جدیدترین روش درمان صرع شامل درمان با لورتا و نوروفیدبک می باشد. پیش تر برای درمان این بیماری از روش های مختلفی همچون دارو درمانی، جراحی و رژیم غذایی استفاده می شد. امروزه اما به لطف پیشرفت های چشمگیری که در زمینه علم و تکنولوژی حاصل شده، از تکنولوژی های مدرن و موثر نوروفیدبک و لورتا برای درمان صرع استفاده می شود.
جدیدترین روش درمان صرع

بیماری صرع چیست؟

صرع نوعی اختلال در سیستم عصبی مرکزی است که در اثر آن فعالیت های مغز افراد بیمار از حالت نرمال خارج می شود. در نتیجه فعالیت های مغز به شکلی غیر طبیعی انجام شده و این امر موجب بروز تشنج و رفتارهای غیر عادی در افراد می شود. از جمله رفتارهای غیر عادی در مبتلایان به صرع شامل عدم هوشیاری، احساسات و هیجانات نامتداول می باشند. این رفتارها با جدید ترین روش درمان صرع که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت قابل درمان هستند.

جدیدترین روش های درمان صرع بدون دارو

از جمله جدید ترین روش درمان صرع می توان به درمان صرع با نوروفیدبک و لورتا اشاره کرد. درمان این اختلال مغزی با این دو روش درمانی نتایج پایدار و مطلوبی به دنبال دارد.

درمان صرع با نوروفیدبک

درمان صرع با نوروفیدبک یک روش درمانی غیر دارویی بشمار می آید. استفاده از این دستگاه موجب بهبود عملکرد مغز، مدیریت و کنترل عوارض این بیماری که فعالیت مغز در ارتباط هستند می شود. لازم به ذکر است که اولین بار از نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی جدید، جهت درمان صرع استفاده شد. عملکرد این دستگاه در مبتلایان به صرع به این شکل است که فرکانس های خاصی در الکتروانسفالوگرافیک ایجاد می کند. در نتیجه میزان و تعداد دفعات تشنج در بیماران در حد چشمگیری کاهش پیدا می کند. در حقیقت با استفاده از دستگاه نوروفیدبک، مغز تحت آموزش قرار می گیرد.

جدیدترین روش درمان صرع با نوروفیدبک
در درمان صرع با نوروفیدبک مغز تحت آموزش قرار می گیرد و میزان و تعداد دفعات تشنج تا حد چشمگیری کاهش می یابد

به این معنی که مغز طی جلسات درمانی    یاد می گیرد که بر ریتم های بازدارنده بروز حملات صرع تمرکز کند. در مقابل نیز تمرکز را از روی الگوها و ریتم هایی که موجب بروز و افزایش حملات تشنجی می شوند، کم کند. نوروفیدبک به عنوان جدیدترین روش درمان صرع در کاهش علائم صرع کوچک و صرع بزرگ و تشنج های پیچیده و موضعی نقش موثری دارد. بر اساس مطالعات صورت گرفته، بکارگیری نوروفیدبک در افراد مبتلا به صرع موجب کاهش دوز دارو می شود. همچنین تشنج های ناشی از این بیماری در افراد به شکل قابل قبولی کنترل می شوند.

 

لازم به ذکر است که نوروفیدبک به عنوان جدید ترین روش درمان صرع، در بیمارانی که بدنشان نسبت به دارو مقاوم شده بسیار خوب عمل می کند. این بیماران با تحت درمان قرار گرفتن به کمک نوروفیدبک به زودی علائم بهبودی در آنان هویدا می شود. زیرا این روش درمانی موجب افزایش ثبات عملکرد مغز می شود. البته ممکن است مدت زمان لازم جهت درمان صرع با این روش اندکی طولانی باشد. با این وجود آنچه در پایان و به عنوان نتیجه بدست خواهد آمد رضایت بخش و قانع کننده خواهد بود.

درمان صرع با لورتا

لورتا نیز جدید ترین روش درمان صرع است که علاوه بر درمان سریع و زود هنگام این بیماری نتایج مطلوب و موثری به دنبال دارد. به کمک تکنولوژی برتر لورتا بیماران بدون کوچکترین عوارض جانبی درمان خواهند شد. استفاده از این روش برای بیمارانی که سال ها تحت دارو درمانی قرار گرفته اند روشی عالی است. زیرا بیمار علاوه بر بهبود علائم آزار دهنده بیماری، از شر عوارض ناشی از مصرف دارو رها خواهد شد. دوره درمان با لورتا تا حد زیادی به وضعیت بیمار و نظر پزشک بستگی دارد. با این وجود درمان با این تکنولوژی. مدرن تقریبا ۳۰ جلسه خواهد بود.

جدیدترین روش درمان صرع با لورتا
یکی از موثرترین و بی عارضه ترین روش های درمان صرع لورتا می باشد

پیش تر نیز گفتم که صرع ریشه در نوع عملکرد مغز دارد و اعمال ماز را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین درمان صرع با لورتا موجب بهبود عملکرد مغز شده و علائم این بیماری را به مرور از بین می برد. از طرفی استفاده از لورتا در درمان این اختلال، عملکرد مغز را به خوبی شناسایی کرده و آسیب دیدگی های مغز را محرز می نماید. این روش درمانی به عنوان یک روش ایمن و غیر تهاجمی برای آن دسته از بیمارانی که بدنشان نسبت به دارو واکنش مثبت نشان نمی دهد بسیار مناسب است.

تفاوت درمان صرع با نوروفیدبک و لورتا

نوروفیدبک و لورتا جدیدترین روش درمان صرع می باشند که هر دو به اصلاح الگوهای نادرست مغز کمک می کنند. با این حال این دو از جهات بسیاری با هم متفاوت هستند. در درمان صرع با نوروفیدبک، معمولا از یک و یا حداکثر ۲ نقطه یا کانال جهت بهبود علائم بیماری استفاده می شود. این در حالی است که در درمان با لورتا، به صورت همزمان از ۱۹ نقطه یا کانال استفاده خواهد شد. در روند درمان با نوروفیدبک به صورت همزمان از ۳ منطقه می توان جهت تغییر در عملکرد مغز بهره گرفت. در مقابل اما زمانی که از لورتا در درمان صرع استفاده می شود می توان از طریق ۹۰۰ نقطه وارد عمل شد.

از دیگر تفاوت های نوروفیدبک با لورتا در درمان صرع این است که در درمان صرع با لورتا می توان به خوبی میزان ارتباط میان نقاط مختلف مغز را تغییر داد. در نوروفیدبک اما نمی توان چنین عمل کرد. بلکه فعالیت یک نقطه یا کانال را باید به تنهایی مورد بررسی و تغییر قرار داد. با بیان تفاوت های بارز میان این دو دستگاه می توان نتیجه گرفت که لورتا از قدرت درمان بیشتری نسبت به نوروفیدبک برخوردار است. همچنین درمان با ان سریع بوده و دارای اثر گذاری بهتری می باشد. با این حال تشخیص مناسب ترین نوع درمان برای صرع باید توسط پزشک متخصص صورت بگیرد.

پیامدهای عدم درمان سریع صرع

تا به این جا از لورتا و نوروفیدبک به عنوان جدیدترین روش درمان صرع یاد کردیم و مطالبی در این خصوص عنوان نمودیم. حال لازم است به عوارض و پیامدهای عدم درمان سریع صرع بپردازیم. در صورتی که نسبت به درمان سریع این بیماری اقدام نشود، پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت. مهم ترین پیامد عدم درمان صرع، وارد آمدن آسیب جدی به مغز است. در این صورت فرد ممکن است به بیماری هایی به مراتب خطرناکتر و شدیدتر مبتلا شوند. علاوه بر آن اگر بیمار به دلیل حملات صرع دچار تشنج شود، ممکن است از بلندی سقوط کند. در نتیجه احتمال شکستگی نقاط مختلف بدن از جمله سر بالا می رود.

نتایج عدم درمان به موقع صرع
آسیب جدی به مغز، سقوط از بلندی، غرق شدن، تصادف هنگام رانندگی، بیماری های بارداری و … از جمله پیامدهای عدم درمان سریع صرع هستند

از دیگر پیامدهای عدم درمان سریع صرع با روش های جدید غرق شدن است. زیرا افراد مبتلا به این بیماری ممکن است در زمان شنا کردن دوار تشنج شده و در نتیجه غرق شوند. تصادف در حین رانندگی و یا عبور از خیابان به دلیل تشنج دیگر عواقب درمان دیر هنگام بیماری صرع می باشند. علاوه بر آن بروز علائم این بیماری در دوران بارداری نیز خطرات جدی برای مادر و جنین ایجاد می کند. در نتیجه لازم است نسبت به درمان سریع صرع پیش از بارداری اقدام نمود. افرادی که مدت ها به این بیماری مبتلا بوده و در جهت رفع و یا بهبود علائم آن اقدامی صورت نداده اند، قطعا به مشکلات روحی و روانی بسیاری مبتلا خواهند شد. افسردگی، استرس و اضطراب، اقدام به خودکشی و انزوا از جمله مشکلات روحی و روانی ناشی از این بیماری هستند.

درمان صرع با نوروفیدبک در اصفهان

کلینیک اکسون در اصفهان مهم ترین و معتبرترین مرکز درمانی در زمینه استفاده از جدید ترین روش درمان صرع است. در این مرکز درمانی به صورت کاملا تخصصی و با استفاده از دستگاه های مدرن و فوق پیشرفته نوروفیدبک و لورتا به بیماران مبتلا به صرع خدمت رسانی می شود. لازم به توضیح است که پروتکل درمانی کلیه مراجعه کنندگان به اکسون زیر نظر پزشک فوق تخصص انجام می گیرد. در نتیجه بهترین نوع درمان برای هر بیمار در نظر گرفته می شود. کلینیک اکسون یکی از برترین مراکز درمانی کشور در درمان بیماری صرع است که از روش نوروفیدبک و لورتا در جهت بهبود علائم آن استفاده می کند.

شایان ذکر است که تمامی دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در اکسون جزو پیشرفته ترین دستگاه ها و جدید ترین روش درمان صرع بشمار می آیند. این تکنولوژی ها و روش های درمانی را اغلب در مراکز درمانی و کلینیک های معتبر اروپا و آمریکا مورد استفاده قرار می دهند.

جمع بندی

زمانی که از جدید ترین روش درمان صرع یعنی نوروفیدبک و لورتا برای کمک به بهبود وضعیت بیماران استفاده شود، می توان شاهد روند سریع درمان در آنان بود. این روش های درمانی علاوه بر ایمنی بالا هیچ گونه عوارض جدی در بدن بیمار ایجاد نمی کنند. بنابراین بسیار مورد توجه پزشکان و به خصوص بیماران قرار گرفته اند. افراد مبتلا به صرع زمانی که تحت درمان با نوروفیدبک یا لورتا قرار می گیرند ممکن است دچار سردرد خفیف شوند. این سردردها موقتی بوده و معمولا بعد از مراجعه به منزل و استراحت کاملا رفع خواهند شد. در صورت ابتلای خود و یا یکی از نزدیکان تان به اختلال صرع حتما از خدمات درمانی کلینیک اکسون در اصفهان استفاده نمایید.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

منابع

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15564057/

https://www.drakeinstitute.com/neurofeedback-for-epileptic-seizures

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید