نوشته های پر بازدید

درمان پانیک با نوروفیدبک

درمان پانیک با نوروفیدبک | درمان بدون دارو

درمان پانیک با نوروفیدبک یک روش قطعی، بدون دارو می باشد. نتایج حاصل از این نوع درمان اغلب دائمی بوده و برخلاف سایر روش های درمانی دیگر بدون عوارض می باشد. در مقاله پیش رو به نحوه درمان این بیماری در کلینیک آکسون اصفهان خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
تاثیر ویتامین ها بر افسردگی

کمبود چه ویتامینی باعث افسردگی میشود؟

در این مقاله 10 ویتامین نام برده شده که کمبود این ویتامین ها باعث افسردگی می شود پس با ما همراه باشید تا با این ویتامین ها آشنا شوید. همچنین اگر می خواهید با روش های درمان افسردگی بدون دارو آشنا شوید مقاله ” درمان قطعی افسردگی بدون دارو ” را مطالعه کنید.

ادامه مطلب »
جدیدترین روش درمان صرع

جدیدترین روش درمان صرع چیست؟

جدیدترین روش درمان صرع شامل درمان با لورتا و نوروفیدبک می باشد. پیش تر برای درمان این بیماری از روش های مختلفی همچون دارو درمانی، جراحی و رژیم غذایی استفاده می شد. امروزه اما به لطف پیشرفت های چشمگیری که در زمینه علم و تکنولوژی حاصل شده، از تکنولوژی های مدرن و موثر نوروفیدبک و لورتا برای درمان صرع استفاده می شود.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

تفاوت لورتا و نوروفیدبک چیست؟ لورتا بهتر است یا نوروفیدبک؟

تفاوت لورتا و نوروفیدبک بسیار مهم و البته فاحش هستند. در فرایند درمان با لورتا نوروفیدبک امکان بهبودی و درمان همزمان چندین اختلال وجود دارد. در حالی که نوروفیدبک تنها قابلیت درمان همزمان 2 تا 3 اختلال را دارد. همچنین روند درمان با لورتا بسیار سریع تر و دقیق تر است.
تفاوت لورتا و نوروفیدبک بسیار مهم و البته فاحش هستند.

تفاوت لورتا و نوروفیدبک تنها به موارد ذکر شده ختم نمی شوند، با ما همراه باشید که با تفاوت های این دو روش درمانی بیشتر آشنا شوید. برای درک تفاوت لورتا و نوروفیدبک لازم است ابتدا با تعریف علمی لورتا نوروفیدبک و لورتا آشنا شوید.

نوروفیدبک چیست؟

نوروبیوفیدبک در اصل نوعی بیوفیدبک است که با استفاده از آن عملکرد مغز به صورت آنی بر روی یک صفحه‌ نمایش، نشان داده می‌ شود. از این تکنولوژی جهت ارائه خدمات بازتوانبخشی و کنترل کامل عملکرد و همچنین انجام تمرینات مغز استفاده می‌ شود. در واقع از نوروفیدبک برای ارزیابی و سنجش فعالیت‌ های عصبی مربوط به مغز استفاده می نمایند.

لورتا نوروفیدبک چیست؟

لورتا نوروفیدبک نوعی از نوروفیدبک می‌باشد که به گروه درمانی، این امکان را می‌دهد که به تصویر سه‌بعدی از فعالیت مغز فرد در زمان واقعی دست یابد. بنابراین می توان لورتا نوروفیدبک را نوعی بازخورد عصبی دانست که برای درمان بیماری ها از یک کلاهک با ۱۹ کانال استفاده می کند. طی درمان با این دستگاه کلاه را روی سر بیمار قرار داده تا بهبودی در او با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

مزایای لورتا نوروفیدبک نسبت به نوروفیدبک چیست؟

بهره‌گیری از روش  درمانی لورتا نوروفیدبک مزایای بسیار را به همراه دارد که موجب تبدیل این روش به روشی پیشرفته و تأثیرگذارتر در درمان بیماری‌های مغزی می‌شود. پاره‌ای از مزایای لورتا نوروفیدبک نسبت به روش نوروفیدبک شامل موارد زیر می‌باشد:

  • در لورتا نوروفیدبک از کلاه نقشه مغزی استفاده می کنند که به کمک نرم افزار می توان به صورت همزمان از ۱۹ نقطه مغزی برای فیدبک استفاده کرد. این در حالی است که در نوروفیدبک تنها از ۳ نقطه مغزی می توان به صورت همزمان استفاده کرد.
  • اصلاح روابط بین مغزی (برای اصلاح روابط مغزی باید از تعداد زیادی الکترود و نرم افزار خاص برای تفسیر و خواندن آن استفاده کرد اما در نوروفیدبک معمولی تنها از یک تا حداکثر چهار الکترود می توان برای تفسیر آن بهره گرفت. علاوه بر آن، نرم افزار دستگاه نوروفیدبک معمولی از قابلیت تفسیر روابط بین نقاط مغزی برخوردار نمی باشد.)
  • لورتا نوروفیدبک توانایی بهبودی عملکردی چندین مشکل را دارد در حالی که در نوروفیدبک معمولی تمرکز تنها بر روی حل یک مشکلات مغزی می‌باشد
  • کمک به درمان اختلال یادگیری (SLD) مزیت دیگری است که لورتا نوروفیدبک نسبت به نوروفیدبک دارد. نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک هر دو تکنولوژی هایی منحصر به فرد هستند اما در این مورد خاص لورتا گزینه ای مناسب تر است. زیرا سبب ارتقا عملکرد شبکه ای مغز می شود.
  • کمک کردن به کنترل تشنج مقاوم به درمان، دیگر فرق لورتا و نوروفیدبک است. داروهای درمان تشنج سبب افزایش امواج سریع در سطح جمجمه بیمار می شوند. بنابراین این بیماران دارای امواج سریع بیشتر از حد استاندارد هستند. استفاده از لورتا نوروفیدبک سبب نرمال شدن شدت امواج در این افراد می شود. به عبارت ساده تر این دستگاه نه تنها برای درمان تشنج مفید است، بلکه به کاهش امواج سریع در بیماران نیز کمک می کند. این در حالی است که نوروفیدبک تنها برای تشنج مفید است.
  • کمک به درمان فوبیا دیگر عملکرد هیجان انگیز لورتا است. به همین دلیل متخصصان استفاده از آن را نسبت به نوروفیدبک مناسب تر می دانند.
  • اصلاح امواج مغزی به سمت نرمال با توجه به داده های نقشه مغزی نیز تنها با لورتا امکان پذیر است.
  • بروز حداقل مشکلات در پروتکل درمانی
  • استفاده از نرم افزار دقیق و گران قیمت نوروگاید

 

نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک هر دو تکنولوژی های پیشرفته و مدرن در دنیای پزشکی هستند
افرادی که به دنبال کسب نتیجه ای سریع تر، دقیق تر و به مراتب مطلوب تر هستند لورتا گزینه ای عالی است.

 

جدول مقایسه دو روش لورتا نورو فیدبک و نورو فیدبک معمولی

نوروفیدبک معمولی نوروفیدبک لورتا ویژگی
تمرکز بر فعالیت کلی مغز (سطح ) تمرکز بر ناحیه دقیق مغز (منبع)) فعالیت مغز
بر اساس اندازه‌گیری سطح EEG بر مبنای تصویربرداری منبع EEG منبع بازخورد
عملکرد کلی مغز را آموزش می‌دهد مناطق ویژه‌ای از مغز را آموزش می‌دهد آموزش
دقت کمتر در مقایسه با  لورتا نورو فیدبک دقت بالا در هدف قرار دادن نواحی مغز دقت، صحت
برای دامنه گسترده‌ای از اختلالات مغزی کاربرد دارد. به طور بالقوه برای اختلالات  مؤثرتر است (مانند  ADHDو یا افسردگی) اثربخشی
به طور کلی ارزان تر است به طور کلی پر هزینه تر است هزینه
بیشتر در دسترس می‌باشد. دشواری در یافتن مراکز لورتا نورو فیدبک در شهر و استان میزان دسترسی
ممکن است به جلسات آموزشی طولانی‌تری نیاز باشد جلسات آموزشی کوتاه‌تر است زمان تمرین
به تجهیزات نوروفیدبک استاندارد نیاز دارد نیاز به تجهیزات و نرم‌افزارهای تخصصی دارد امکانات
امکان ایجاد پایگاه تحقیقاتی تحقیقات محدودتر در مقایسه با نوروفیدبک سنتی پژوهش

 

در چه مواردی به جای نوروفیدبک از لورتا نوروفیدبک استفاده می‌شود؟

  • در بروز بیماری‌های پیچیده روانی در فرد.
  • در حالتی که فرد به بیش از یک مشکل روانی مبتلا باشد. مثلا فرد به طور هم‌زمان مبتلا به اختلال بیش فعالی و وسواس باشد.
  • زمانی که روش نوروفیدبک معمولی توانایی حصول بهبودی در فرد را ندارد.
  • زمانی که در نقشه مغزی مراجعه کننده در نقاط متعدد مغزی، مشکلات زیادی مشاهده شود.
  • در بروز بیماری‌های مانند اوتیسم ( ASD ) که ریشه مشکل در روابط مغزی است.
  • زمانی که هدف گروه درمانی آموزش کل مغز می‌باشد ( Whole Brain Training ).

 

اگر به وسواس مبتلا هستید پیشنهاد می کنیم مقاله درمان وسواس فکری با لورتا را بخوانید.

 

در کل نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک هر دو تکنولوژی های پیشرفته و مدرن در دنیای پزشکی هستند که به کمک آنها می توان بسیاری از بیماری ها و اختلالات را درمان کرد. با این حال افرادی که به دنبال کسب نتیجه ای سریع تر، دقیق تر و به مراتب مطلوب تر هستند لورتا گزینه ای عالی است.

در چه مواردی به جای نوروفیدبک از لورتا نوروفیدبک استفاده می‌شود؟
زمانی که روش نوروفیدبک معمولی جواب ندهد از لورتا نوروفیدبک استفاده می شود

آکسون کلینیک تنها مرکز ارائه دهنده خدمات لورتا نوروفیدبک در اصفهان

 

در این مقاله به طور کامل به بیان تفاوت لورتا و نوروفیدبک پرداختیم. همچنین کاربردها و مزایای استفاده از لورتا را نسبت به نوروفیدبک شرح دادیم. در صورتی که یکی از نزدیکان تان دچار بیماری های ذکر شده می باشد می توانید به یک کلینیک معتبر مغز و اعصاب جهت درمان با این تکنولوژی برجسته مراجعه کنید.

نکته مهم در انتخاب کلینیک آن است که باید پیش از هر اقدامی از برخورداری کلینیک مد نظر از دستگاه لورتا اطمینان حاصل کرد. زیرا برخی از مراکز درمانی به دلیل عدم دسترسی به این دستگاه، مراجعه کنندگان را مجاب به استفاده از نوروفیدبک می نمایند. یکی از برجسته ترین مراکز درمانی که از لورتا فیدبک برای درمان اختلالات ذکر شده استفاده می نماید کلینیک آکسون است. اکسون کلینیک تنها مرکز معتبر در اصفهان است که خدمات لورتا نوروفیدبک را در سطح گسترده به افراد ارائه می دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید