نوشته های پر بازدید

نوروفیدبک در درمان بیش فعالی

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک یکی از مدرن ترین و تاثیر گذار ترین روش های درمانی است که نقش مهمی در کاهش علائم این اختلال دارد. روش درمان با نوروفیدبک در عین سادگی ایمن نیز می باشد که در صورت تداوم می توان نتایج خوبی از آن دریافت کرد.

ادامه مطلب »
تفاوت لورتا و نوروفیدبک بسیار مهم و البته فاحش هستند.

تفاوت لورتا و نوروفیدبک چیست؟ لورتا بهتر است یا نوروفیدبک؟

تفاوت لورتا و نوروفیدبک بسیار مهم و البته فاحش هستند. در فرایند درمان با لورتا نوروفیدبک امکان بهبودی و درمان همزمان چندین اختلال وجود دارد. در حالی که نوروفیدبک تنها قابلیت درمان همزمان 2 تا 3 اختلال را دارد. همچنین روند درمان با لورتا بسیار سریع تر و دقیق تر است.

ادامه مطلب »
درمان میگرن با نوروفیدبک

درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک | صددرصد تضمینی

نوروفیدبک یکی از روش های درمان قطعی میگرن است به نحوی که بیش از ۷۰ درصد افرادی که با این دستگاه تحت درمان قرار گرفته اند شاهد کاهش قابل توجه علائم میگرن در خود بوده اند. در حال حاضر در کلینیک آکسون اصفهان امکان درمان قطعی میگرن با نوروفیدبک وجود دارد.

ادامه مطلب »
تحریک غیرتهاجمی مغز با لورتا نوروفیدبک

معجزه درمان وسواس فکری بدون دارو با لورتا نوروفیدبک

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک یکی از محبوب ترین روش های درمان وسواس فکری بدون دارو در میان مبتلایان به این اختلال است. اخیرا این نوع درمان به دلیل عدم عوارض ناشی از مصرف دارو بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوریکه افراد زیادی لورتا را معجزه درمان وسواس نامیده اند. در ادامه به مطالبی همچون علائم وسواس فکری،روش های درمان و طول درمان  این اختلال با لورتا نوروفیدبک خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان قطعی فوبیا چیست؟

درمان قطعی فوبیا با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. برخی از این روش ها همانند نوروفیدبک و تحریک الکتریکی جزو درمان های مدرن و بسیار موثری است که در حال حاضر از آنها استفاده فراوان می شود. در ادامه این مقاله موارد و نکات مهمی را در رابطه با این بیماری ذکر کرده و بهترین روش های درمان برای آن را بررسی خواهیم کرد.
درمان قطعی فوبیا

درمان قطعی فوبیا شامل روش های درمانی دائم و پایداری می شوند که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. این نوع درمان بدون به جای گذاشتن عارضه ای خاص در بدن بیمار به کاهش علائم این بیماری و در نهایت درمان دائمی آن کمک بسزایی می نماید.فوبیا جزو اختلالات اضطرابی است که در اثر آن بیمار به طرز نامتعارف و غیر معمول از شی و یا وضعیتی خاص ترس و واهمه دارد. بنابراین درمان قطعی این بیماری باید به گونه ای باشد که پریشانی ناشی از ترس را در افراد مبتلا کاملا از بین ببرد. سپس به کمک راهکارهای مناسب باعث از بین رفتن همیشگی ترس در مبتلایان به این بیماری شود.

روش های درمان قطعی فوبیا کدامند؟

روش های متعددی به عنوان جدیدترین درمان فوبیا وجود دارند که برخی از آن ها شامل موارد ذیل می باشند.

درمان فوبیا با نوروفیدبک

جدیدترین درمان فوبیا نوروفیدبک است. نوروفیدبک با تحت تاثیر قرار دادن عملکرد مغز سبب درمان دائمی فوبیا می شود. نوروفیدبک را در اصطلاح بازخورد عصبی می نامند که طی آن مغز وادار به تمرین فعالیت مثبت می شود. در نتیجه الگوهای غلط و نادرست مغز از بین رفته و رفتارها و الگوهای صحیح جایگزین آن ها می شوند.

در این روش درمانی، درمانگر حسگرهایی را بر روی سر بیمار نصب کرده و از طریق آن ها امواج مغز بر روی صفحه نمایش کامپیوتر به نمایش گذاشته می شوند. بیمار نیز با کمک راهنمایی های پزشک متخصص می کوشد تا امواج نامنظم و غیر استاندارد مغز را اصلاح کند.

نوروفیدبک به عنوان مهم ترین درمان قطعی فوبیا طی یک دوره زمانی خاص، بیمار را به صورت دائم درمان می کند. به این معنی که ابتدا زمینه کاهش ترس در بیمار را فراهم کرده و سپس بدون کوچکترین عارضه ای فوبیا را درمان می کند. اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما با شماره تماس 03191010690 کلینیک آکسون تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان تماس بگیرید!

(پاسخگویی از ۹صبح تا ۲۲شب)

روش رفتار درمانی

یکی دیگر از درمان های دائمی فوبیا رفتار درمانی است. در این روش درمانی که به درمان شناختی _ رفتاری معروف است، بیمار سعی می کند تا از تأثیر نوع فکر کردن خود، در بروز علائم استرس اطلاعات مفیدی کسب کند. این امر باعث می شود تا بیمار به شناخت و درک بهتری از مسائلی که سبب ایجاد ترس در او می شوند برسد. در نتیجه می تواند افکار نامتعارف و نادرست خود را اصلاح کند. به طور کلی در این نوع درمان باورها و افکار بیمار مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح آنها تلاش های موثری صورت می گیرند.

حساسیت زدایی منظم

از دیگر روش های درمان قطعی فوبیا حساسیت زدایی منظم است. این روش درمانی به این ترتیب است که روانشناس بیمار را در موقعیتی قرار داده تا دچار اندکی ترس شود. سپس او را در همان حالت نگه داشته و از او درخواست می شود تا ترس‌های غیر معمول و بیمارگونه خود را تحت کنترل در بیاورد.

این روش درمانی دارای مراحل مختلفی است که در هر کدام از این مراحل محرک‌هایی که سبب ایجاد فوبیا در فرد می‌شوند را افزایش می‌دهند. در نهایت بیمار با راه های کنترل اضطراب و ترس خود آشنا می شود.

مطالعه پیشنهادی: هر آنچه باید در مورد درمان فوبیا بدانید

واقعیت مجازی

یکی دیگر از مناسب ترین روش های درمان قطعی فوبیا، روش واقعیت مجازی است. روش درمانی واقعیت مجازی به این صورت است که به کمک عینک‌های واقعیت مجازی بیمار با حالت ها و موقعیت‌هایی که دچار فوبیا در او شده اند روبرو می‌ شود. سپس پزشک یا درمانگر مهارت ها و تکنیک هایی را در جهت نحوه کنترل ترس خود به او آموزش می دهند.

VR
به کمک عینک‌های واقعیت مجازی بیمار با حالت ها و موقعیت‌هایی که دچار فوبیا در او شده اند روبرو می‌ شود.

لازم به ذکر است که عینک‌های مورد استفاده در این روش درمانی این امکان را فراهم می کنند تا بیمار در محیطی توام با ترس اما کنترل شده قرار بگیرد. به این ترتیب بیمار با همان میزان ترس که در شرایط واقعی ممکن است با ان روبرو شود مواجه خواهد شد. به کمک این روش می توان انواع فوبیا ها را در افراد به صورت دائم درمان کرد.

مواجهه درمانی

مواجهه سازی نوعی دیگر از درمان قطعی فوبیا است که طی آن بیمار با ترس خود روبرو می شود. پیش از مواجه شدن بیمار با ترس خود، نوع و شدت و ضعف ترس او مورد بررسی قرار می گیرد. سپس برنامه درمان بر اساس موارد ذکر شده برای بیمار در نظر گرفته می شود.

نحوه درمان فوبیا با این روش به این ترتیب است که ابتدا صحنه های ترس در ذهن بیمار تجسم می شود. این کار انقدر ادامه پیدا می کند تا فرد در ذهن خود به موقعیت ترسناک نزدیک شود. سپس درمانگر با آموزش دادن مهارت‌های خاص مانند آرام سازی به حفظ آرامش او کمک می کند. در ادامه و بعد از آن که علائم ترس روند کاهشی پیدا کردند، بیمار وارد مرحله جدید از درمان خواهد شد.

رفتار درمانی

از این نوع درمان قطعی فوبیا جهت تشخیص و شناسایی رفتارهای غیر متعارف و همچنین نحوه تغییر این رفتارها استفاده می شود. در روش رفتار درمانی ابتدا عاملی که سبب محرک فوبیا در فرد شده را شناسایی می کنند. سپس شدت و ضعف ترس بیمار مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد. در ادامه و با کمک تکنیک‌ها و مهارت های خاص فوبیای فرد کاملا از بین رفته و درمان می شود.

درمان فوبیا با رفتاردرمانی
در رفتاردرمانی شدت و ضعف ترس بیمار مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد و با کمک تکنیک‌ها و مهارت های خاص فوبیای فرد کاملا از بین رفته و درمان می شود.

هیپنوتیزم

از جمله موثر ترین روش درمان قطعی فوبیا هیپنوتیزم است. این روش درمانی که بخشی از علم روانشناسی است کاملا ایمن بوده و هیچ گونه عارضه ای به دنبال ندارد. روانشناسان معتقدند که ترس‌های افراد در ضمیر ناخودآگاه آنان قرار دارند. در نتیجه هیپنوتیزم به صورت مستقیم به ضمیر ناخودآگاه بیمار دسترسی پیدا کرده و باعث کاهش علائم فوبیا او می شود. طی انجام این نوع درمان، بیمار در شرایطی کاملا آرام قرار گرفته و آگاهی او به شکل موثری تقویت می شود. در چنین شرایطی از فعالیت ضمیر ناخودآگاه بیمار نیز کاسته می‌شود.

طی درمان با هیپنوتیزم پزشک متخصص یا درمان گر می‌تواند افکار و مفاهیمی را به ضمیر ناخودآگاه بیمار تحمیل کند. این افکار معمولا شامل تغییراتی در سبک زندگی بیمار هستند که با وارد شدن در ضمیر ناخودآگاه، ذهن کاملا آرام می شود. در نتیجه فرد مبتلا به فوبیا آمادگی دریافت برنامه ریزی جدید ذهن و افکار را پیدا می کند. به این ترتیب نظر بیمار در رابطه با مسائل و موقعیت های قبلی به کلی تغییر می کند.

درمان قطعی فوبیا با هیپنوتیزم
طی درمان با هیپنوتیزم پزشک متخصص یا درمان گر می‌تواند افکار و مفاهیمی را به ضمیر ناخودآگاه بیمار تحمیل کند.

دارو درمانی

یکی از متداول ترین انواع درمان قطعی فوبیا دارو درمانی است. گاهی در موقعیت های مختلف استفاده از دارو می تواند به کاهش علائم ترس های آزار دهنده و بیمارگونه کمک کند. جهت درمان انواع فوبیا از دو دسته دارو استفاده می شود.

داروهای مسکن و داروهای موانع بتا دو نوع داروی مورد استفاده در درمان فوبیا هستند. داروهای مسکن که به داروهای بنزودیازپین معروفند تا حد زیادی سبب کاهش استرس در بیمار می شوند. در نتیجه بیمار به ارامشی مطلوب دست پیدا کرده و بعد از مدتی می تواند ترس خود را کنترل نماید. نکته قابل تامل در رابطه با داروهای مسکن اعتیاد آور بودن آن ها است که لازم است در مصرف آنها اندکی محتاط بود.

دسته دوم داروها جهت درمان قطعی فوبیا داروهای موانع بتا هستند. مصرف این نوع داروها از ضربان قلب شدید، فشار خون بالا، لرزش صدا و اندام جلوگیری می کنند. در واقع به نوعی سبب آرام شدن بیمار در زمان مواجه شدن با ترس می شوند.

درمان فوبیا با دارودرمانی
جهت درمان انواع فوبیا از دو دسته داروهای مسکن و داروهای موانع بتا استفاده می شود.

 

روانشناس خوب برای درمان فوبیا

گاهی اوقات بهترین روش درمان قطعی فوبیا مراجعه به یک روانشناس با تجربه و متخصص است. زمانی که علائم ترس مرضی به صورت خفیف در افراد ایجاد شوند، احتمالا با اموزش برخی تکنیک ها و مهارت ها می توان این علائم را از بین برد. آموزش تکنیک های لازم جهت مواجه با ترس، کنترل و درمان آن تنها از عهده یک روانشناس خوب بر می آید. بنابراین در صورت ابتلا به انواع فوبیا می توانید به دکتر مریم امینی روانشناس و متخصص در زمینه درمان فوبیا مراجعه کنید.

خانم دکتر مریم امینی با برخورداری از دانش و تجربه بالا می تواند بیماران مبتلا به فوبیا را تحت درمان قرار داده و از انواع روش های درمانی جهت درمان آنان استفاده نماید. دکتر امینی خدمات درمانی مرتبط با انواع بیماری های روانی و مغزی از جمله فوبیا را در کلینیک اکسون به بیماران و مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

سوالات متداول

۱: آیا فوبیا درمان قطعی دارد؟

بله با استفاده از درمان های موثر و مدرن مثل نوروفیدب می توان فوبیا را به صورت دائم و همیشگی درمان کرد.

۲: برای درمان فوبیا چه باید کرد؟

برای درمان فوبیا ابتدا باید به یک روانشناس متخصص و با تجربه مراجعه کرد تا بعد از تشخیص نوع فوبیا درمان موثر برای آن در نظر گرفته شود.

جمع بندی

برای درمان قطعی فوبیا می توان از روش های درمانی متعددی که در این مقاله به آنها اشاره شد استفاده کرد. با این حال به عنوان بهترین و جدید ترین روش درمان می توان به روش نوروفیدبک اشاره کرد. این نوع درمان در کلینیک آکسون و زیر نظر دکتر مریم امینی به صورت کاملا ایمن و موثر انجام می شود.

منبع:

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/specific-phobias/diagnosis-treatment/drc-20355162

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0272735808000639

https://www.mind.org.uk/information-support/types-of-mental-health-problems/phobias/treatment/

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید