نوشته های پر بازدید

درمان قطعی فوبیا

درمان قطعی فوبیا چیست؟

درمان قطعی فوبیا با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. برخی از این روش ها همانند نوروفیدبک و تحریک الکتریکی جزو درمان های مدرن و بسیار موثری است که در حال حاضر از آنها استفاده فراوان می شود. در ادامه این مقاله موارد و نکات مهمی را در رابطه با این بیماری ذکر کرده و بهترین روش های درمان برای آن را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب »
تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی

درمان افسردگی با rtms یک درمان قطعی بدون دارو

درمان افسردگی با rtms یا تحریک مغناطیسی مغز برای درمان افسردگی جزو درمان‌های مدرن است که از آن به عنوان جایگزینی عالی برای درمان دارویی استفاده می شود. این روش، یک درمان غیر تهاجمی و بدون دارو است که ریسک انجام آن بسیار پایین است. علاوه بر آن می توان آن را معجزه درمان افسردگی نیز معرفی کرد.

ادامه مطلب »
تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

همه چیز درباره تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز و جایگزینی الگوهای سالم ذهنی به قدری مفید و مثبت هست که بسیاری از افراد پس از طی این فرایند درمانی به یک حالت خودتنظیمی و در واقع ورژن بهتری از خود تبدیل می شوند. این روش درمانی قادر است  علاوه بر اختلال عدم تمرکز، انواع اختلالات روانی را درمان کند. در حال حاضر این روش پایدار و دائمی برای درمان اختلال تمرکز در کلینیک آکسون واقع در اصفهان به کار گرفته می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »
تحریک غیرتهاجمی مغز با لورتا نوروفیدبک

معجزه درمان وسواس فکری بدون دارو با لورتا نوروفیدبک

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک یکی از محبوب ترین روش های درمان وسواس فکری بدون دارو در میان مبتلایان به این اختلال است. اخیرا این نوع درمان به دلیل عدم عوارض ناشی از مصرف دارو بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوریکه افراد زیادی لورتا را معجزه درمان وسواس نامیده اند. در ادامه به مطالبی همچون علائم وسواس فکری،روش های درمان و طول درمان  این اختلال با لورتا نوروفیدبک خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

معجزه درمان وسواس فکری بدون دارو با لورتا نوروفیدبک

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک یکی از محبوب ترین روش های درمان وسواس فکری بدون دارو در میان مبتلایان به این اختلال است. اخیرا این نوع درمان به دلیل عدم عوارض ناشی از مصرف دارو بسیار مورد توجه قرار گرفته به طوریکه افراد زیادی لورتا را معجزه درمان وسواس نامیده اند. در ادامه به مطالبی همچون علائم وسواس فکری،روش های درمان و طول درمان  این اختلال با لورتا نوروفیدبک خواهیم پرداخت.
تحریک غیرتهاجمی مغز با لورتا نوروفیدبک

علائم وسواس فکری ocd

مهم ترین موضوع در درمان وسواس فکری بدون دارو شناسایی علائم این اختلال می باشد. در واقع وسواس فکری ocd نوعی اختلال روانی است که افراد تحت تاثیر آن مدام احساسات، افکار و تصاویری را بدون اختیار تجربه می کنند. البته گاهی ممکن است این احساسات و رفتارها عکس العملی به رفتارها یا اعمال ذهنی و اجباری باشد. افراد مبتلا به این نوع وسواس گاهی عملی اجباری برای رفع یا کاهش موقت تأثیر وسواس انجام می دهند. از این رو عدم انجام همان عمل سبب بروز آشفتگی و پریشانی در فرد می شود. در رابطه با علائم این اختلال نیز باید دانست که علائم از لحاظ شدت متفاوت هستند. با این وجود اگر در زمان مناسب جهت درمان این اختلال اقدام موثر صورت نگیرد، خفیف ترین علائم به معضل و مشکلی بزرگ برای بیمار تبدیل می شوند.

نشانه های وسواس فکری
وسواس در نظم و تقارن از اصلی ترین علائم وسواس فکری یا همان ocd می باشد.

از جمله علائم شایع وسواس فکری عبارتند از:

  • وسواس در نظم و تقارن
  • توجه افراطی به خرافات و موضوع خوش شانس یا بدشانس بودن
  • ترس از آلوده شدن توسط میکروب‌ها یا آلوده کردن دیگران
  • افکار و یا تجسمات ذهنی خشونت آمیز و تهاجمی
  • ترس از دست دادن کنترل رفتار خود و آسیب رساندن به خود یا دیگران
  • وحشت از دست دادن و عدم داشتن چیزهایی که ممکن است روزی مورد نیاز باشند
  • تمرکز زیاد از حد روی عقاید مذهبی یا اخلاقی
  • سرکشی و بررسی افراطی برخی مکان ها یا وسایل مانند بررسی مکرر شیر آب، شیر گاز، کلید ها و قفل ها
  • جمع آوری اشیاء غیرضروری مثل روزنامه‌های قدیمی یا ظروف خالی غذا
  • نگرانی بابت سلامت نزدیکان و سرکشی مداوم آن ها
  • شستن و تمیز کردن وسایل و سطوح به صورت افراطی و صرف زمان بسیار برای اینکار
  • شمارش، ضربه زدن و تکرار حرکات خاص یا انجام سایر امور بی معنی و غیر ضروری برای رفع اضطراب
  • مرتب و منظم کردن افراطی وسایل
  • دعا کردن افراطی و انجام آداب مذهبی به دلیل ترس از پیامدهای انجام ندادن وظایف دینی خود

راه های درمان وسواس فکری

راه های درمان وسواس فکری بسیار متنوع بوده و روان پزشک بر اساس وضعیت و علائم بیمار بهترین نوع درمان را برای او‌ در نظر می گیرد. از جمله راه های درمان این اختلال شامل موارد ذیل می باشند.  در ادامه یکی از بهترین روش های درمان وسواس فکری بدون دارو را معرفی کرده و نکات مهمی را در این باره ذکر خواهیم کرد.

روش های درمان ocd
سه راه درمانی دارویی، شناختی رفتاری و لورتا برای درمان ocd وجود دارد

 

  • درمان با لورتا نوروفیدبک (درمان بدون دارو)

روش درمان وسواس فکری با لورتا اینگونه است که  از یک پروتکل و دستگاه پیشرفته جهت تحریک مغز فرد بیمار استفاده می شود تا تغییرات لازم در افکار و احساسات او به وجود بیاید. لورتا یکی از بهترین روش های درمان وسواس فکری بدون دارو می باشد به طوریکه درمان وسواس فکری با لورتا را معجزه درمان وسواس می نامند که ما این روش درمانی را 100 % به شما توصیه میکنیم. البته لازم به ذکر است که باید دوره درمان را تکمیل کنید و به توصیه های روانشناس خود گوش دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان تماس بگیرید!

(پاسخگویی از ۹صبح تا ۲۲شب)

برای خواندن نظرات در مورد لورتا کلیک کنید.

  • درمان شناختی رفتاری (CBT)

در این روش از درمان اختلال وسواس فکری از دو تکنیک علمی در جهت ایجاد تغییر در رفتار و افکار فرد استفاده می نمایند. این دو تکنیک شامل ERP یا مواجهه و پیشگیری از پاسخ و CBT یا درمان شناختی رفتاری می باشند.

  • درمان دارویی

در این روش پزشک از برخی داروهای ضد افسردگی برای درمان این اختلال استفاده می کند.

نکته

لازم به یادآوری است که یکی از بهترین و موثر ترین روش های درمانی در درمان اختلال وسواس فکری درمان با لورتا نوروفیدبک می باشد. زیرا نتایج کسب شده از طریق آن رضایت بخش تر و موثرتر از نتایجی هستند که از طریق سایر روش های درمانی به دست می آیند.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک چگونه است؟

بهترین و موثر ترین و در عین حال جدیدترین درمان وسواس فکری درمان با لورتا نوروفیدبک می باشد. در این روش درمانی مغز افراد به شکلی کاملا غیر تهاجمی تحریک می شود. استفاده از این فناوری بر اساس القای الکترومغناطیسی و با استفاده از یک سیم‌ پیچ عایق کاری شده صورت می گیرد. درمانگر بعد از آماده کردن بیمار سیم‌ پیچ coil را بر روی پوست سر او قرار می دهد. قرار گرفتن coil باید بر روی نقطه‌ ای از مغز قرار بگیرد که در ایجاد علائم عصبی و روان‌پزشکی تاثیر گذار باشد.

درمان وسواس فکری شدید با لورتا بدون درد و عوارض بوده و دستگاه مربوطه دقیقا مانند دستگاه MRI بر روی مغز افراد تاثیر می گذارد. نحوه عملکرد لورتا به این شکل است که بعد از عبور از پوست سر، جمجمه و ه پرده‌های مغز افراد به نورون‌های عصبی برخورد می‌ کند. تغییراتی که لورتا بر مغز افراد می گذارد پایدار و عمیق می باشد. در نتیجه از آن جهت درمان قطعی وسواس شدید استفاده می کنند. نکته حائز اهمیت در خصوص درمان با لورتا آن است که در کمترین زمان ممکن و به صورت سرپایی انجام می گیرد.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک باعث بازگشت فرد به زندگی بدون استرس و تنش می شود. در حقیقت به کمک این روش درمانی بخشی از مغز که مسئول کنترل احساسات و واکنش‌های مغز است مجددا تحت آموزش قرار گرفته و به روش های جدیدی آموزش داده می شود. این امر سبب می شود تا مغز به شکلی کاملا اصولی و بهتر از پیش تنظیم شود. همچنین عکس العمل و واکنش متفاوتی به احساسات و افکار و وقایع در شرایط مختلف داشته باشد. از این رو بسیاری لورتا را معجزه درمان وسواس به خصوص وسواس ocd معرفی می کنند.

درمان ocd با لورتا نوروفیدبک
درمان‌ وسواس فکری بدون دارو یکی از محبوب ترین روش های درمانی در میان مبتلایان به این اختلال است.

درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

مدت زمان جلسات درمان وسواس فکری با لورتا نوروفیدبک بسیار کوتاه است و هر جلسه درمانی مدت کوتاهی از وقت بیمار را خواهد گرفت. با این حال در خصوص درمان قطعی وسواس و این که چقدر زمان برای بهبود کامل بیمار لازم است باید گفت که نمی توان زمان مشخصی را تعیین نمود. هر چند گاهی به طور تقریبی مدت زمان یک ماه را برای درمان این اختلال اعلام می کنند اما در نهایت این پزشک است که مدت زمان لازم برای بهبودی کامل بیمار را تعیین می کند.

از طرفی باید این نکته مهم را نیز در نظر داشت که انواع درمان وسواس فکری بسته به میزان همکاری بیمار و همچنین دانش و تجربه درمانگر به زمان متفاوتی برای اثر گذاری نیاز دارند. به طور کلی برای بهبود کامل و قطعی این اختلال و رفع علائم آن به ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز است. هر چه میزان همکاری بیمار با پزشک بیشتر باشد مدت زمان این دوره کاهش خواهد یافت.

 

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

مرکز تخصصی درمان وسواس فکری بدون دارو با لورتا نوروفیدبک در اصفهان

در صورتی که خود و یا یکی از نزدیکانتان به اختلال وسواس فکری مبتلا هستید، لازم است در اسرع وقت جهت تشخیص نهایی و همچنین درمان آن با بهترین و جدید ترین روش درمانی اقدام کنید. مرکز تخصصی اکسون در اصفهان با بهره گیری از دانش و تجربه بالای دکتر مریم امینی معتبر ترین کلینیک جهت درمان قطعی وسواس فکری شدید در ایران است. دکتر مریم امینی درمانگر وسواس در اصفهان از برترین فناوری ها و دانش روز دنیا جهت درمان بیماران خود استفاده می نماید. بنابراین می توان مرکز تخصصی اکسون در اصفهان را به عنوان بهترین گزینه جهت درمان اختلال وسواس معرفی کرد. برای رهایی از وسواس فکری پیشنهاد می کنیم با شماره ۰۹۹۱۱۱۲۰۶۸۸ تماس بگیرید.

منبع:

https://neurocareclinics.com.au/ocd-treatment/

https://www.evolvepsychiatry.com/blog/ocd-treatment-without-drugs/

https://www.treatmyocd.com/blog/can-ocd-be-treated-without-medication

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید