نوشته های پر بازدید

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

همه چیز درباره تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز و جایگزینی الگوهای سالم ذهنی به قدری مفید و مثبت هست که بسیاری از افراد پس از طی این فرایند درمانی به یک حالت خودتنظیمی و در واقع ورژن بهتری از خود تبدیل می شوند. این روش درمانی قادر است  علاوه بر اختلال عدم تمرکز، انواع اختلالات روانی را درمان کند. در حال حاضر این روش پایدار و دائمی برای درمان اختلال تمرکز در کلینیک آکسون واقع در اصفهان به کار گرفته می شود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.
تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز

در چند سال اخیر تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز به عنوان یک روش درمانی موثر در سطح جهانی برای همگان شناخته شده است. افزایش تمرکز با نوروفیدبک نیاز به طی کردن پروسه درمان دارد.
حافظه و تمرکز افراد به مرور زمان و با افزایش سن تا حدودی ضعیف می شود. حتما افراد زیادی را دیده اید که به دلیل عدم تمرکز نتوانسته اند در شغل و زندگی خود عملکرد خوبی داشته باشند. در این حالت نادیده گرفتن تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز می تواند از مشکلات احتمالی بعد از این وضعیت بکاهد. همچنین بلازم است بدانید درمان افزایش تمرکز با نوروفیدبک یک درمان بدون دارو است.

درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک
افزایش تمرکز با نوروفیدبک بدون استفاده از دارو است.

 نحوه کار نوروفیدبک برای تمرکز

درست انجام دادن روش درمانی نوروفیدبک در تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز نقش مهمی دارد. تغییراتی که با این روش درمانی  داده می شود در جلسات ابتدایی موقت و گذرا هستند اما به مرور حالت ثابت و پایداری پیدا می کنند.

نحوه کار این روش به این صورت است که ابتدا الکترودهایی روی پوست سر بیمار نصب می شود سپس اطلاعات مربوط به سطح فعالیت مغز برای درمانگر توسط مانیتور نمایش داده می شود. در واقع با روش نوروفیدبک یک حالت خود تنظیمی آموزش داده می شود. به این صورت که رفتارهای هنجار به مرور جای خود را به رفتارهای ناهنجار می دهند.

زمانی که امواج مغزی آهسته لوب فرونتال مغز بیش از اندازه قوی است باعث ایجاد حالت خواب، هیجان و غیره می شود. در نتیجه برای اینکه مغز تحریک شود و عملکرد آن بهبود پیدا کند درمانگر از نوروفیدبک استفاده می کند و مغز در حالت هوشیار و بیدار قرار میگیرد. در این حالت فرد به وضعیت مطلوب می رسد. امواج منفی که باعث بر هم زدن تمرکز  شوند با نوروفیدبک اصلاح می شوند و فرد به مرور رو به بهبود کامل پیش می رود.

روش انجام نوروفیدبک برای تمرکز
ابتدا الکترودهایی روی پوست سر بیمار نصب می شود سپس اطلاعات مربوط به سطح فعالیت مغز برای درمانگر توسط مانیتور نمایش داده می شود.

چگونه نوروفیدبک باعث افزایش تمرکز می شود؟

راه های افزایش تمرکز در چند سال اخیر پیشرفت زیادی کرده است که تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز یکی از این راه های موثر و جوابگو است که توانسته جایگزین خوبی برای درمان های دارویی باشد. امروزه دسته ی کمی از افراد برای درمان افزایش تمرکز به دنبال درمان دارویی، مشاوره و آموزش درمانی و روش های مشابه هستند. این روش ها شاید موقتا جوابگو باشند اما یک درمان قطعی و پایدار نیستند. از این رو آموزش مغز برای افزایش  تمرکز به یک روش قدرتمند تر مانند نوروفیدبک نیاز دارد.

نوروفیدبک برای تمرکز یک روش قدرتمند است. نوروفیدبک امواج مغزی را تحریک می کند و فعالیت مغز مدیریت و تنظیم می شود. در کلینیک ابتدا ارزیابی دقیقی از بیمار به عمل می آید و فرکانس هایی که از طریق دستگاه تشخیص داده می شوند بررسی می شوند. هر بخش از مغز که عملکرد آن مربوط به عدم تمرکز و توجه باشد دقیق تر بررسی می شود و مستقیما درمان از این بخش انجامی می شود.

در افزایش تمرکز با نوروفیدبک درمانگر تلاش می کند تا ابتدا حالت های ناهنجار مغز بیمار را تشخیص دهد سپس با روش های تقویتی تلاش کند تا آنها را  تبدیل به حالت های هنجار کند.

چگونگی افزایش تمرکز با نوروفیدبک
نوروفیدبک برای تمرکز یک روش قدرتمند است.

مزایای نوروفیدبک برای درمان عدم تمرکز

درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک به دلیل داشتن مزایای زیر توانسته است در درمان اختلالات مختلف کارآمد باشد.

  • نوروفیدبک هیچگونه عوارض جبران ناپذیری ندارد. افرادی که نوروفیدبک برای تمرکز را انتخاب می کنند هیچ گونه عارضه ای در طول درمان افزایش تمرکز و بعد از آن نخواهند داشت. برخی از عوارض از قبیل سردرد مختصر، سرگیجه بعد از استفاده از این روش طبیعی و موقتی است و بعد از چند ساعت از بین می رود.
  • اثرات درمانی نوروفیدبک برای تمرکز پایدار است. اما پایداری درمان در گرو طی کردن تمام جلسات درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک است.
  • نوروفیدبک برای تمرکز و درمان تمامی فعالیت های ذهنی موثر است. در طول درمان توانایی های ذهنی و شناختی فرد افزایش پیدا می کند.
  • بازدهی عملکرد کارکنان: شاید این موضوع برای بیشتر شرکت ها و سازمان بزرگ در ایران کمی جا نیفتاده باشد اما سازمان های بزرگی همچون ناسا برای بالا بردن بازدهی کارکنان خود از نوروفیدبک برای درمان افزایش تمرکز استفاده می کنند.
  • با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان بیشتر در معرض اختلال عدم تمرکز قرار می گیرند و این گروه سنی آسیب پذیرتر هستند در نتیجه نمی توان از هر روشی برای درمان کودکان استفاده کرد. با این وجود نوروفیدبک توانسته است بدون عوارض جانبی مشکل عدم تمرکز در سنین مختلف را درمان کند.
مزیت های نوروفیدبک برای درمان عدم تمرکز
نوروفیدبک به دلیل داشتن مزایای بسیار توانسته است در درمان اختلالات مختلف کارآمد باشد.

اگر عدم تمرکز دارید و از طرفی تصمیم گیری برای شما مشکل است و یا اینکه می خواهید حافظه خود را افزایش دهید و خلاقیتتان در امورات مختلف زندگی بیشتر شود حتما یک دوره نوروفیدبک را در کلینیک آکسون اصفهان انجام دهید تا به وضوح اثرات مثبت آن را مشاهده کنید.

سوالات متداول

  1. تعداد جلسات نوروفیدبک برای درمان افزایش تمرکز چقدر است؟

تاثیر نوروفیدبک برای تمرکز بستگی به تعداد جلسات درمانی دارد. بیمار نباید انتظار داشته باشد که با یک یا دو جلسه اختلال عدم تمرکز در او درمان شود. به طور کلی تعداد جلسات با توجه به شدت اختلال و سن بیمار تعیین می شود و معمولا هفته ای دو بار و تا 30 تا 40 جلسه ادامه دارد.

  1. سن مناسب برای درمان عدم تمرکز با نوروفیدبک چه سنی می باشد؟

تاثیر نوروفیدبک برای تمرکز بر روی افراد مختلف جوابگو بوده است. تمام گروه های سنی برای درمان عدم تمرکز می توانند از نوروفیدبک در کلینیک اکسون استفاده کنند. برای درمان اختلال عدم تمرکز با نوروفیدبک می توان از سن 5 یا 6 سالگی به بالا اقدام کرد.

افزایش تمرکز با نوروفیدبک در کلینیک اکسون واقع در اصفهان

تاثیر نوروفیدبک بر تمرکز بدون مصرف دارو و بدون عوارض در سراسر دنیا رایج شده است. اما برای اثر گذاری بهتر این روش انتخاب کلینیک از اهمیت زیادی برخوردار است. کلینیک آکسون در اصفهان یک مرکز تخصصی روانشناسی و علوم اعصاب بالینی است که از روش نوروفیدبک برای افزایش تمرکز و درمان اختلالات دیگری از قبیل:

  • افسردگی
  • بیش فعالی
  • وسواس
  • صرع و تشنج
  • اختلالات خواب
  • ترک مواد مخدر
  • توانبخشی سکته مغزی و … استفاده میکند.

این مجموعه مشاوره تلفنی رایگان و امکان نوبت دهی به صورت تلفنی و حضوری را برای تمام متقاضیان در سراسر ایران فراهم کرده است.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید