نوشته های پر بازدید

درمان قطعی فوبیا

درمان قطعی فوبیا چیست؟

درمان قطعی فوبیا با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. برخی از این روش ها همانند نوروفیدبک و تحریک الکتریکی جزو درمان های مدرن و بسیار موثری است که در حال حاضر از آنها استفاده فراوان می شود. در ادامه این مقاله موارد و نکات مهمی را در رابطه با این بیماری ذکر کرده و بهترین روش های درمان برای آن را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب »
درمان قطعی افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک

درمان افسردگی با نوروفیدبک نامی آشنا برای افرادی است که از اختلالات روان شناختی رنج می برند. در این روش درمان تلاش می شود تا مغز بیمار بررسی شود و امواج آن اصلاح شوند. بعد از طی شدن دوره درمان مغز فرد، مشابه مغز یک فرد سالم فعالیت خواهد کرد. درمان افسردگی با نوروفیدبک مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش درمانی قادر است تا افسردگی شدید تا خفیف را درمان کند و فرد بی نیاز از مصرف دارو شود.

ادامه مطلب »
لورتا جدیدترین درمان اوتیسم

درمان اوتیسم با لورتا (جدیدترین درمان اوتیسم)

درمان اوتیسم با لورتا جدیدترین درمان اوتیسم است که نقش موثری در کاهش علائم آن دارد. برای درک بهتر از نحوه درمان اوتیسم با لورتا نوروفیدبک باید گفت که اوتیسم بیماری نیست، بلکه نوعی اختلال رشد در کارکرد مغز است که درمان آن به معنای کاهش علائم مربوط به آن می باشد. در ادامه به ذکر مطالب بسیار مهمی از جمله تشخیص و درمان اوتیسم در اصفهان و روش های درمان آن خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان قطعی افسردگی بدون دارو

درمان قطعی افسردگی بدون دارو از طریق روش های درمانی مدرنی همچون نوروفیدبک و rtms امکان پذیر است. به دلیل عوارضی که مصرف دارو به همراه دارد، اغلب افراد به دنبال روش های درمانی غیر دارویی می باشند.
درمان افسردگی بدون دارو

راه های درمان قطعی افسردگی

راه های متعددی وجود دارند که می توان به کمک آن ها افسردگی را درمان کرد. با این حال لازم است پیش از هر چیز افسردگی در افراد تشخیص داده شود و علائم آن شناسایی شوند. در این صورت می توان بهترین روش درمان افسردگی بدون دارو را انتخاب کرده و از آن در جهت کاهش علائم این بیماری استفاده کرد. اگر خوشبختانه دچار افسردگی نشدید حتما مصرف ویتامین ها را جدی بگیرید چرا که کمبود یک سری  ویتامین ها باعث افسردگی می شود برای آشنایی با این ویتامین ها می توانید مقاله ” کمبود چه ویتامینی باعث افسردگی می شود؟ ” را مطالعه کنید.

درمان قطعی افسردگی بدون دارو امکان پذیر است؟

در جواب این پرسش مهم باید گفت بله خوشبختانه روش های متعددی برای درمان قطعی افسردگی بدون دارو وجود دارند که می توان از آنها بهره گرفت. جهت آشنایی با این نوع روش های درمانی، ابتدا چندین روش کاملا موثر و قابل انجام توسط خود بیمار را معرفی کرده و در ادامه به بررسی روش های پیشرفته درمان افسردگی با نوروفیدبک و rtms خواهیم پرداخت.

درمان افسردگی بدون دارو امکان پذیر است؟
روش های متعددی برای درمان قطعی افسردگی بدون دارو وجود دارند که نوروفیدبک و rtms دوتا از این روش ها هستند

درمان قطعی افسردگی شدید بدون دارو

در صورتی که افراد با روش های درمانی ذکر شده در متن فوق موفق به درمان قطعی افسردگی نشوند، قطعا دچار افسردگی شدید هستند. بنابراین باید به سراغ روش های کاربردی تر درمان قطعی افسردگی بدون دارو بروند که در ادامه به بررسی دو نمونه از این روش ها خواهیم پرداخت.

درمان قطعی افسردگی با rtms

rtms یا تحریک مغناطیسی یک‌ درمان قطعی افسردگی بدون دارو است. این روش با ایجاد یک میدان مغناطیسی در مغز بیمار مسیرهای عصبی موجود در مغز را اصلاح می کند. همچنین به ترمیم مسیرهای عصبی نامتعادل و بی کیفیت و در کل تنظیم شیمی مغز کمک می نماید. طی این روش درمانی، فرد بیمار را بر روی صندلی می نشانند و کلاه ایمنی یا همان کوبل را بر روی سر او قرار می دهند. سپس از طریق کلاه مزبور میدان مغناطیسی با قدرت 0 تا 9 تسلا را بر قشر مغز او وارد می کنند. لازم به ذکر است که در این روش درمانی بیمار کاملا هوشیار است و در زمان دریافت میدان مغناطیسی ضربات خفیفی را بر پوست سر خود احساس خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی: درمان افسردگی با rtms یک درمان قطعی بدون دارو

آر تی ام اس یک روش درمانی فوق العاده برای درمان افسردگی شدید بدون دارو است که هر جلسه درمانی آن تقریبا 20 دقیقه به طول می انجامد. در بیمارانی که از علائم شدید افسردگی رنج می برند دوره درمان شامل شش هفته و پنج جلسه در هفته می باشد که بعد از اتمام هر جلسه می توانند فورا به فعالیت های روزانه خود مشغول شوند. به جرات می توان این روش را یک درمان افسردگی بدون دارو بسیار موثر دانست که استفاده از آن هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد. تنها موارد که می توان از آن ها به عنوان عوارض بسیار ناچیز نام برد شامل سوزش پوست سر و یا سردرد خفیف می باشند. در صورت تنظیم میدان مغناطیسی بر اساس میزان توان بیمار این عوارض نیز ایجاد نخواهند شد.

درمان افسردگی با rtms
rtms با ایجاد یک میدان مغناطیسی در مغز بیمار مسیرهای عصبی موجود در مغز را اصلاح می کند.

درمان قطعی افسردگی با نوروفیدبک

نوروفیدبک نیز یکی دیگر از روش های درمان قطعی افسردگی بدون دارو است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نوروفیدبک در اصل نوعی آموزش الکتروانسفالوگرافی یا EEG است که امکان تغییر امواج مغزی را با شرطی سازی عملیاتی فراهم می کند. این روش درمانی یک درمان جایگزین دارو است که باعث تغییر فعال سازی مغز می شود. اهمیت استفاده از نوروفیدبک به آن جهت این که از وابستگی مغز به تاثیرات خارجی جهت عملکرد مطلوب پیشگیری می کند. همچنین این روش یک روش کاملا ایمن و غیر تهاجمی است که انجام آن عوارضی به دنبال ندارد.

مقاله پیشنهادی:درمان افسردگی بانوروفیدبک

نوروفید بک به عنوان درمان افسردگی بدون دارو الگوهای امواج مغزی را در افراد مبتلا به افسردگی کنترل می کند و سبب تقویت و بهبود عملکرد مغز او می شود. در نتیجه بعد از چند جلسه درمانی، بیمار با کاهش علائم افسردگی در خود مواجه خواهد شد. چگونگی درمان افسردگی با نوروفیدبک به این شکل است که الکترودهایی را بر روی سر و گوش بیمار وصل می کنند. سپس به کمک نوعی بازی و یا اسکرین امواج مغز او را تغییر می دهند.

درمان افسردگی با نوروفیدبک
نوروفیدبک امکان تغییر امواج مغزی را با شرطی سازی عملیاتی فراهم می کند و باعث فعال سازی مغز می شود.

دیگر راه های درمان افسردگی بدون دارو

همان گونه که پیش تر نیز شرح داده شد درمان قطعی افسردگی بدون دارو امکان پذیر است و می توان از طریق چندین روش مطمئن و اثبات شده به درمان این بیماری پرداخت. از جمله راههای افسردگی بدون دارو عبارتند از:

درمان قطعی افسردگی با روان درمانی

یکی از بهترین و رایج‌ ترین روش های درمانی جهت درمان افسردگی شدید بدون دارو روان درمانی است که طی آن الگوهای فکری و رفتارهای منفی بیمار شناسایی و درمان می شوند.

درمان افسردگی با روان درمانی
طی درمان افسردگی با روان درمانی الگوهای فکری و رفتارهای منفی بیمار شناسایی و درمان می شوند.

درمان قطعی افسردگی بدون دارو با ورزش

ورزش و افزایش تحرک بدنی یکی دیگر از روش های درمان قطعی افسردگی است. ورزش با ترشح اندورفین و سایر هورمون‌ های شادی‌آورِ مانند دوپامین، نوراپی‌نفرین و سروتونین به درمان افسردگی کمک می کند.

درمان قطعی افسردگی با کنترل استرس

استرس یکی از عوامل تاثیر گذار بر ایجاد افسردگی در افراد است. بنابراین با کنترل ان از طریق ایجاد ارتباط مناسب با افراد و داشتن فعالیت مورد علاقه در طول روز می توان به درمان افسردگی کمک کرد.

درمان قطعی افسردگی با تغذیه مناسب

مصرف مواد غذایی سالم از دیگر راه های درمان افسردگی شدید بدون دارو است. تغذیه با غذاهای چرب، سرخ شده و کنسروی تا حد زیادی خلق و خوی افراد را تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز علائم افسردگی می شوند.

تاثیر قطعی خواب در درمان افسردگی

اصلاح الگوی خواب و برخورداری از یک خواب با کیفیت و عمیق از دیگر راه های درمان قطعی افسردگی بدون دارو است. زیرا مغز و بدن انسان در جریان خواب مناسب ترمیم می شوند. همچنین سلامت روانی افراد با خواب کافی تامین خواهد شد.

تاثیر خواب در درمان افسردگی
سلامت روانی افراد با خواب کافی تامین خواهد شد و مغز و بدن انسان در جریان خواب مناسب ترمیم می شوند.

همچنین واکنش افراد به استرس بالا می رود و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. علاوه بر آن سیستم های حساسی که به افراد در جهت کنترل احساسات و تنظیم کردن افکار کمک می نماید تقویت خواهند شد. به طور کلی خواب مناسب سلامت روانی افراد را تامین کرده و از بروز بسیاری از بیماری های مرتبط با مغز و روان جلوگیری می کند.

جمع بندی

درمان قطعی افسردگی بدون دارو شامل چندین روش درمانی می باشد که مهم ترین و با ثبات ترین آن ها نوروفیدبک و rtms هستند. با استفاده از این دو روش درمانی به شکل کاملا موثر و تنها طی چندین جلسه درمانی می توان علائم افسردگی، بخصوص افسردگی شدید را از بین برد. کلینیک اکسون یکی از معتبر ترین کلینیک های کشور است که از این دو روش درمانی برای درمان افسردگی در افراد استفاده می کند. بنابراین با مراجعه به اکسون می توانید از مزایای درمان با نوروفیدبک و rtms بهره مند شد.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

منبع:

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwjn6s6V9ZCAAxUYQkECHalrAmAYABABGgJ3cw&ohost=www.google.com&cid=CAESa-D2pt4ePBsW9cZYSCQ3F1SC1Hlkwt_Dlz9mpKio8eEKPyaAHHdY5f1dsrg1mfXEeH4O3TTd8CHbB_vkNZcDlq2bu3TVfeFT7N6h-1MzSc2DzH5QzbBt50ZEdROGqBBnRgnJHC3Q_JSzObVN&sig=AOD64_1L473WrSM2mURioO7YIWYWBwrS8Q&q&adurl&ved=2ahUKEwjQ3ceV9ZCAAxX8RPEDHWAnAWUQ0Qx6BAgJEAE

https://www.webmd.com/depression/features/natural-treatments

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید