نوشته های پر بازدید

درمان قطعی فوبیا

درمان قطعی فوبیا چیست؟

درمان قطعی فوبیا با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. برخی از این روش ها همانند نوروفیدبک و تحریک الکتریکی جزو درمان های مدرن و بسیار موثری است که در حال حاضر از آنها استفاده فراوان می شود. در ادامه این مقاله موارد و نکات مهمی را در رابطه با این بیماری ذکر کرده و بهترین روش های درمان برای آن را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب »
درمان بیش فعالی با لورتا

درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک | سریعترین درمان

درمان بیش فعالی با لورتا یکی از موثر ترین و سریع ترین روش های درمانی بیش فعالی برای تمامی سنین اعم از کودکان و بزرگسالان است. بیش فعالی روش های درمانی متنوعی دارد که یکی از مطمئن ترین و بی عارضه ترین متدهای درمان بیش فعالی، لورتا نوروفیدبک می باشد.  این روش در اکثر کشورهای پیشرفته به عنوان درمان قطعی بیش فعالی بدون دارو مورد توجه و استفاده قرار گرفته است.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو شامل انواع روش های درمانی از جمله نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک می باشند. در مواردی که درمان دارویی موثر واقع نشود و علائم بیش فعالی روند کاهشی پیدا نکند پزشکان درمان بیش فعالی با نوروفیدبک یا لورتا را برای بیماران تجویز می کنند.
رفع مشکل بیش فعالی در بزرگسالان بدون دارو

آشنایی با بیش فعالی بزرگسالان

پزشکان برای درمان این بیماری در بزرگسالانی که در خطر تداخلات دارویی قرار دارند، مصرف هر نوع دارو را ممنوع کرده و بجای آن از سایر روش های موثر استفاده می کنند. در ادامه به معرفی انواع روش های درمانی بدون دارو برای درمان بیش فعالی در بزرگسالان خواهیم پرداخت.

پیش از معرفی روش های درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو لازم است با این بیماری بیشتر آشنا شد. بیش فعالی بزرگسالان شامل رفتارها و حالاتی می شود که فعال بودن غیر عادی یا غیر طبیعی فرد بیمار را نشان می دهند. حال تحمل چنین رفتارهای غیر طبیعی برای افراد مرتبط با بیمار بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود. غالبا افراد بزرگسالی که به بیش فعالی دچار هستند در معرض ابتلا به اضطراب و افسردگی قرار دارند. دلیل این امر نحوه و نوع واکنش اطرافیان به رفتارهای غیر طبیعی آنان می باشد.

علائم بیش فعالی بزرگسالان

برای درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو، شناخت علائم آن از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در صورت ابتلای افراد بزرگسال به این بیماری، خطرات بسیاری متوجه انان خواهند بود. اعتیاد، جدایی و طلاق و بیکاری و غیره از جمله خطراتی هستند که زندگی فردی و اجتماعی این افراد را تهدید می نمایند.

نشانه های بیش فعالی بزرگسالان
حواس پرتی، کم توجهی و تنوع طلبی از علائم بیش فعالی بزرگسالان هستند.

علائم این بیماری از همان سنین پایین به اشکال مختلفی نمایان می شوند. در سنین بزرگسالی نیز به دلیل تغییر موقعیت افراد این علائم به نحوی دیگر ظاهر می شوند. از جمله علائم بیش فعالی در بزرگسالان عبارتند از:

  • عدم حرکت بر اساس دستورالعمل و شیوه های رایج
  • انجام رفتارهای انفجاری (مشکل در کنترل خشم، رفتارهای تکانشی، رفتارهای بی ادبانه یا توهین آمیز و انفجاری)
  • اجرای دیر هنگام وظایف و کارهای محوله به آنان
  • تمرکز شدید بر روی مسائل مورد علاقه خود
  • رانندگی پر خطر با وسایل نقلیه
  • حواس پرتی
  • کم توجهی
  • پرداختن به کارهای کم اهمیت در مسئولیت های چند وظیفه ای
  • گرایش شدید به مصرف سیگار، الکل و یا مواد مخدر
  • تنوع گرایی
  • شیطنت بیش از حد در دوران کودکی
  • نتایج آزمایشات ADHD روانشناختی
  • وسواس بیش از اندازه

روش های درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو

علاوه بر درمان بیش فعالی با نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک می توان از روش های ذیل به عنوان روش های موثر درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو نام برد.

  • رفتاردرمانی

رفتار درمانی شامل درمان شناختی رفتاری می شود که در کاهش علائم بیش فعالی بزرگسالان تاثیر بسزایی دارد. طی این روش درمانی پزشکان ابتدا به شناسایی افکار غیر طبیعی و نادرست می پردازند. سپس به تغییر این افکار در بیماران کمک کرده و در نهایت بر روی تغییر رفتار آنان تمرکز می کنند.

رفتار درمانی یکی از موثر ترین روش های درمان است که در کاهش رفتارهای هیجانی افراد و همچنین بهبود روند آگاهی ذهن نقش بسزایی دارد. با این نوع درمان می توان افسردگی یا اضطراب ناشی از بیش‌فعالی در بزرگسالان را درمان کرد.

  • موسیقی ‌درمانی

اغلب پزشکان گوش دادن به موسیقی را نوعی درمان برای رفع علائم بیش فعالی بزرگسالان معرفی کرده اند. زیرا موسیقی می تواند احساس آرامش را در این افراد القا کند. علاوه بر آن به دلیل ویژگی خاص موسیقی که شامل برخورداری از یک شروع، یک پایان و یک ریتم می باشد می توان از آن به عنوان یک محرک عالی برای انجام فعالیت های روزمره این افراد استفاده کرد.

لازم به ذکر است که این روش درمانی اغلب به صورت تلفیقی با سایر روش ها و در جهت کنترل بهتر علائم اختلال بیش فعالی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • مصرف پروتئین ها

یکی دیگر از روش های درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو مصرف پروتئین ها است. زیرا پروتئین ها موجب تحریک انتقال دهنده های عصبی می شوند که در میزان هوشیاری افراد نقش موثری ایفا می کنند. مصرف پروتئین از ایجاد یکی از دلایل بروز بیش فعالی که همان افزایش قند خون است جلوگیری می کند.

مصرف پروتئین برای درمان بیش فعالی بزرگسالان
پروتئین ها موجب تحریک انتقال دهنده های عصبی می شوند و به درمان بیش فعالی کمک می کنند
  • انجام فعالیت های منظم و مستمر ورزشی

ورزش منظم و دائمی نه تنها باعث کاهش علائم بیش فعالی در بزرگسالان می شود، بلکه قدرت تمرکز افراد مبتلا به این بیماری را نیز افزایش می دهد. همچنین خلق و خوی افراد را بهبود بخشیده و آنان را از انجام کارهای پرخطر مانند رانندگی با سرعت بالا باز می دارد. انجام فعالیت های ورزشی باعث افزایش ترشح مواد شیمیایی مغز همچون دوپامین شده و وضعیت خواب این بیماران را بهبود می بخشند. در نتیجه علائم بیش فعالی در بزرگسالان کنترل شده و به تدریج از بین خواهند رفت.

انجام تمرینات دائمی ورزشی برای درمان بیش فعالی بزرگسالان
انجم دائمی تمرینات ورزشی سبب درمان بیش فعالی، بهبود خواب و بهتر شدن خلق و خو می شود
  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم

هر چند داشتن یک رژیم غذایی ناسالم باعث ایجاد بیش فعالی در بزرگسالان نمی شود، اما پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و سالم به درمان آن کمک شایانی می کند. یک رژیم غذایی حاوی مواد مغذی، انواع میوه، سبزیجات، غلات و پروتئین های بدون چربی به رشد سالم مغز کمک می کنند.

نکته حائز اهمیت در خصوص استفاده از این روش درمانی، کاهش علائم بیش فعالی با قطع مواد غذایی فراوری شده و حاوی رنگ های غیر طبیعی می باشد. در مقابل اما گنجاندن اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی مانند روی در رژیم غذایی موجب درمان این اختلال می شوند.

  • مصرف انواع مکمل

از آنجا که مواد مغذی و ویتامین ها به عملکرد مناسب مغز کمک می کنند، مصرف آنها می تواند به درمان علائم اختلال بیش فعالی در بزرگسالان کمک نماید. مصرف برخی از مکمل ها مانند روی موجب کاهشی شدن روند رفتارهای غیر هیجانی در افراد می شود. از این رو می توان از این نوع مکمل ها در درمان اختلال بیش فعالی در بزرگسالان استفاده کرد.

  • تنظیم خواب

بدون شک برای درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو باید بر روی الگوها و افکار نادرست مغز کار کرد. بنابراین خواب به عنوان یک عامل بسیار مهم می تواند به تغییر این الگو ها و رفتارها کمک کند. زیرا در طول خواب مغز به طور کامل استراحت کرده و فرصت تغییر و اصلاح افکار و الگوهای غیر منطقی را پیدا خواهد کرد.

  • استفاده از تکنیک های مختلف تحت نظر پزشک متخصص

در این روش درمانی فرد بزرگسال که به اختلال بیش فعالی مبتلا می باشد توسط یک پزشک متخصص و یا یک درمانگر با تجربه ویزیت می شود. طی درمان، پزشکان از تکنیک های مختلفی برای آموختن انواع مهارت ها به بیماران کمک می کنند. فراگیری این مهارت ها به مدیریت رفتار ها،‌ تعیین هدف و همچنین حل مسائل و مدیریت زمان توسط بیماران کمک می کنند.

درمان قطعی بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو

برای درمان قطعی بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو به صورت قطعی و دائمی می توان از دو روش نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک استفاده کرد. در خصوص نوروفیدبک باید گفت که یک درمان کامل تخصصی است که طی آن از فناوری مدرن رایانه ای در جهت بهینه سازی مغز و به تعادل رساندن آن استفاده می شود.

درمان قطعی بیش فعالی با نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک
نوروفیدبک و لورتا نوروفیدبک دو روش دائمی و قطعی برای درمان بیش فعالی در بزرگسالان است

در طول هر جلسه درمانی با نوروفیدبک، بیماران با استفاده از مغز خود یک بازی ویدیویی انجام می دهند. این نوع درمان یک روش جذاب و سرگرم کننده برای درمان بیش فعالی در بزرگسالان است. نوروفیدبک به این صورت است که بیماران با استفاده از نمایشگرها زمان واقعی فعالیت مغز و نحوه عملکرد مغز خود را تنظیم می کنند.

درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو با لورتا بسیار موثر تر از سایر روش های درمانی حتی نوروفیدبک است. در این رو بیشتر از ٦٠٠٠ نقطه در مغز بیمار تحت تاثير قرار می گیرد. از این رو بعد از چند جلسه می توان شاهد کاهش روند علائم این اختلال در افراد بود. به کمک این روش درمانی تمامی نواقص و ایرادات مغزی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و به تدریج رفع و درمان خواهند شد. بدون تردید این روش درمانی با اثرگذاری بالا هیچ گونه عوارضی در پی ندارد. همچنین نتایج حاصله از ان پایدار و همیشگی خواهند بود.

مطالعه پیشنهادی : درمان بیش فعالی با لورتا نوروفیدبک

نکته مهم در مورد درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو

نکته حائز اهمیت در رابطه با درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو، درمان سایر اختلالات ایجاد شده در این افراد پیش از شروع درمان بیش فعالی است. زیرا اغلب افرادی که به این بیماری در بزرگسالی مبتلا هستند در طول زندگی خود به بیماری های دیگری نیز مبتلا می شوند.

  • اضطراب
  • افسردگی
  • اختلال شخصیت ضد اجتماعی
  • اختلال دو قطبی
  • اختلالات مصرف مواد (SUD) از جمله این بیماری ها می باشند.

از این رو لازم است پیش از اقدام برای درمان بیش فعالی به درمان علائم این بیماری ها پرداخته شود. چه بسا با درمان این نوع اختلالات در افراد بتوان به نتایج سریع تر و بهتری در خصوص درمان بیش فعالی دست پیدا کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان تماس بگیرید!

(پاسخگویی از ۹صبح تا ۲۲شب)

جمع بندی

مهم ترین و موثر ترین درمان بیش فعالی بزرگسالان بدون دارو شامل درمان با نوروفیدبک و لورتا می باشد. این دو روش درمانی در مقایسه با سایر روش های غیر دارویی ذکر شده در متن بسیار تاثیر گذار تر هستند. لازم به ذکر است که درمان این اختلال در دوران کودکی و سنین پایین تا حد زیادی راحت تر خواهد بود. با این حال در صورت عدم تشخیص و درمان بیش فعالی در این دوران، همچنان امید به درمان در دوران بزرگسالی وجود دارد و با روش های مختلف می توان زندگی افراد مبتلا را بهبود بخشید.

 

منابع:

https://www.talkspace.com/mental-health/conditions/attention-deficit-hyperactivity-disorder/natural-alternative-treatments/

https://www.health.harvard.edu/mind-and-mood/non-drug-treatments-for-adult-adhd

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید