نوشته های پر بازدید

درمان استرس بدون دارو

7 راهکار برای درمان استرس و اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب و استرس بدون دارو و با استفاده از نوروتراپی (از جمله نوروفیدبک ) یکی از راه های کاملا بی خطر، قطعی و بدون بازگشت در سراسر جهان می باشد. این بیماری همه گیر در صورت عدم درمان درست سبب بروز اختلالاتی حادتر در مغز خواهد شد. لذا درمان به موقع و ریشه ای آن می تواند تاثیر به سزایی در آرامش و سلامت روانی افراد به جای بگذارد.

ادامه مطلب »
درمان قطعی فوبیا

درمان قطعی فوبیا چیست؟

درمان قطعی فوبیا با استفاده از روش های مختلف امکان پذیر است. برخی از این روش ها همانند نوروفیدبک و تحریک الکتریکی جزو درمان های مدرن و بسیار موثری است که در حال حاضر از آنها استفاده فراوان می شود. در ادامه این مقاله موارد و نکات مهمی را در رابطه با این بیماری ذکر کرده و بهترین روش های درمان برای آن را بررسی خواهیم کرد.

ادامه مطلب »

خدمات مرکز

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید

درمان پانیک چقدر طول می کشد؟

درمان پانیک بسته به شدت و حملات بیماری بین 6 الی 12 ماه به طول می انجامد که این عدد همیشه حدودی می باشد چرا که افراد شرایط و سبک زندگی متفاوتی دارند. در این میان یکی از مطمئن ترین و بی عارضه ترین روش های درمانی، درمان پانیک با نوروفیدبک می باشد که ویژگی مثبت آن رهایی از دارو درمانی است. در ادامه به بررسی دقیق تر دوره درمانی پانیک و معرفی یکی از بهترین کلینیک های ارائه دهنده این خدمات خواهیم پرداخت.
روند درمان پانیک چقدر یه طول می انجامد؟

درمان های دارویی و غیر دارویی متعددی برای پانیک وجود دارد. از جمله درمان پانیک با نوروفیدبک اما چیزی که در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است این است که درمان پانیک چقدر طول می کشد و کدام روش به صورت قطعی در درمان پانیک موثر است؟

شدت حملات، شرایط بیمار، میزان همکاری بیمار با پزشک، سن بیمار و … در طول درمان تاثیر می گذارد. در زیر قصد داریم روش مدرن و پیشرفته نوروفیدبک را بررسی کنیم. چون بر اساس نتایج به دست آمده درمان پانیک با نوروفیدبک برای بیشتر بیماران موثر واقع شده است.

درمان پانیک با نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

بیشتر افرادی که درمان پانیک با نوروفیدبک را انتخاب می کنند قطعا از روش های طولانی مدت مانند دارو خسته شده اند و تمایلی به مصرف دارو یا سایر درمان های روان شناختی ندارند. نتیجه بخشی و ماندگاری طولانی مدت دو فاکتور مهم در انتخاب روش درمانی هستند.

افرادی که از اختلال پانیک رنج می برند علائم و تجربه های ناخوشایندی از این بیماری دارند. از این رو یک درمان قطعی می تواند برای همیشه آن ها را از شر حملات مداوم راحت کند. درمان شدگان پانیک با انتخاب روش نوروفیدبک در بازه زمانی کوتاهی بهترین نتیجه ممکن را دریافت کرده اند.

طول درمان پانیک با نوروفیدبک
بسته به شدت بیماری به طور میانگین طول دوره درمان پانیک از 6 تا 12 ماه می باشد

اختلال پانیک بیشتر در افرادی به وجود می آید که دچار حملات مداوم ترس و هراس شده اند. طول حملات در بیماری پانیک ممکن است 10 تا 30 دقیقه باشد. در هر حمله احساس ترس و اضطراب و نگرانی بروز می کند و در عرضه چند دقیقه شدت آن زیاد و به اوج می رسد.

پانیک به دلایل ارثی و محیطی مختلفی بروز می کند.

  • بی خوابی شدید
  • مصرف بیش از حد چای، قهوه و سیگار
  • پرکاری تیروئید و دیابت
  • مصرف مواد مخدر مانند حشیش و مصرف محرک ها
  • و … برخی از عوامل به وجود آورنده حملات پانیک هستند. اما از همه این ها که بگذریم درمان یک مقوله اصلی در بیماری پانیک است که باید با جدیت روی آن تمرکز شود. هر چه روش درمان کوتاه تر و نتیجه بخش تر باشد قطعا بیشتر مورد توجه بیماران قرار می گیرد.

قبل از شروع پروسه درمان از بیمار نقشه مغزی گرفته می شود تا پزشک معالج از روند فعالیت های مغز مطلع شود. وقتی امواج مغزی بررسی شود پروتکل درمانی مطابق با آن طراحی و اجرا می شود. گاه ممکن است پانیک در مراحل ابتدایی باشد و با 6 ماه درمان کاملا از بین برود. در برخی موارد هم شدت علائم به قدری زیاد است که بین 6 تا 12 ماه درمان طول می کشد.

اینکه درمان پانیک با نوروفیدبک چقدر طول می کشد، کاملا به شرایط بیمار بستگی دارد. شدت و ضعف پانیک، میزان تخصص پزشک و امکانات کلینیک، سن بیمار، میزان همکاری بیمار در روند درمان، شرایط کلی بیمار و … همگی روی تعداد جلسات تاثیر میگذارند. مدت زمان هر جلسه درمان بین 30 تا 50 دقیقه است. ممکن است لازم باشد در هفته یک یا دو جلسه درمان به کار گرفته شود.

به طور کلی عدد دقیقی برای طول درمان و تعداد جلسات وجود ندارد. اما با توجه به اینکه با دارو درمانی و سایر روش های رفتار درمانی پروسه درمان بسیار طولانی می شود و فرد هیچوقت به درمان قطعی دست پیدا نمی کند. در نتیجه طولانی بودن نوروفیدبک کاملا معقولانه است چون فرد برای همیشه از اختلال پانیک نجات پیدا می کند.

 

نظرات درمان شدگان پانیک با نوروفیدبک در کلینیک آکسون

نظرات درمان شدگان پانیک با نوروفیدبک در کلینیک آکسون
نظرات درمان شدگان پانیک با نوروفیدبک در کلینیک آکسون

در اینجا نظرات چند نفر از بیمارانی که تحت درمان با نوروفیدبک در کلینیک آکسون قرار گرفته اند را با هم بررسی می کنیم.

  1. از وقتی پزشک اختلال پانیک را در من تشخیص دادند درمان دارویی شروع شد. تا زمانی که دارو مصرف می کردم هیچ گونه علائم و حمله ای نداشتم. بعد از چند سال از مصرف دارو خسته شدم و چون سابقه حمله هنگام مصرف دارو نداشتم دارو را قطع کردم. اما بعد از یک ماه علائم بیماری برگشت و دوباره حمله داشتم. تا اینکه در کلینیک آکسون بدون مصرف هیچ گونه دارویی تحت درمان با نوروفیدبک قرار گرفتم. این درمان به قدری موثر و رضایت بخش بود که بعد از طی کردن فرآیند درمان هیچ گونه حمله و علائمی نداشته ام.

  2. من حدود دوسال است که از اختلال پانیک رنج می برم. درمان های روانشناختی و دارویی مختلفی را امتحان کرده ام. این درمان ها در کاهش علائم موثر بوده اند اما نتوانسته اند اختلال را کاملا کنترل و درمان کنند. در کلینیک آکسون تحت درمان با نوروفیدبک قرار گرفتم حدود 9 ماه درمان من طول کشید. بعد از طی کردن مرتب جلسات درمانی فعالیت مغز کاملا طبیعی شد و حملات به طور کامل قطع شدند.

  3. با سلام. من در مراحل ابتدایی بیماری پانیک بودم و تنها یک دوره دارو مصرف کردم که با روش درمانی نوروفیدبک آشنا شدم. برای درمان به کلینیک آکسون در اصفهان مراجعه کردم. با بررسی لازم و سابقه ی حملات مدت زمان 7 ماه درمان برای من تجویز شد. در طول درمان هیچ گونه عارضه یا حمله ای به من دست نداد و جالب اینکه هیچ گونه دارویی هم مصرف نمی کردم.

  4. من یکی از مراجعه کنندگان کلینیک آکسون هستم که مدت طولانی است که دچار اختلال پانیک هستم. در ابتدا ترس زیادی از درمان های بدون دارو داشتم و از قطع کردن ناگهانی دارو واهمه داشتم تا اینکه با کادر مجرب و متخصص آکسون مشاوره کردم. تاکنون ده جلسه نوروفیدبک را انجام داده ام و روند درمان همچنان ادامه دارد. در طول این مدت هیچ گونه تجربه ناخوشایند و حمله ای نداشته ام و کاملا از پروسه درمان رضایت دارم.

نتیجه گیری

درمان پانیک با نوروفیدبک شبیه یاد گرفتن دوچرخه سواری یا شنا است. پس می توانید مدت ماندگاری این درمان را حدس بزنید. شاید پروسه ی درمان زیاد طول بکشد اما دقیقا شبیه به مهارتی است که محال است از یاد برود. برای درمان پانیک می توانید با کلینیک آکسون تماس بگیرید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید. یک تماس کوتاه می تواند شما را از شر درمان های دارویی پانیک نجات دهد.

رزرو نوبت در کلینیک آکسون
آکسون کلینیک مرکز تخصصی درمان بدون دارو در اصفهان

منبع:

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiCzu7VmqeBAxUZrHcKHaJHCcoYABADGgJlZg&gclid=CjwKCAjwu4WoBhBkEiwAojNdXqWLIRz7kyGXKJMcQ-X6dmnTUWAUB4FLuLMDXXRhHQ9VyEPnfjG-9hoCY6YQAvD_BwE&ohost=www.google.com&cid=CAESa-D2lFRLRo7258qMUFFDj0HcqW-2xip3-rhsbSqrV3nMB6jiq9OW-ZzpwXyx9LlVdLZz3QZqTIuj75f7JdQC9RFYlk8-5S3GjSyGx0LtcFvwSL198yQghQLsOLeODl-j0vEmmicNXwWZ22uk&sig=AOD64_3hz2lgT7YqYMNNCRRE3LHdwSuF2Q&q&adurl&ved=2ahUKEwiCh-jVmqeBAxUTRuUKHfSHDNIQ0Qx6BAgGEAE

https://familydoctor.org/condition/panic-disorder/

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Telegram
کلینیک آکسون

کلینیک آکسون

بهترین مرکز نوروفیدبک، لورتا نوروفیدبک و نقشه مغزی در اصفهان. با مدیریت دکتر مریم امینی متخصص نوروتراپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان انواع سردردهای میگرنی، اضطراب، استرس، افسردگی

جهت کسب مشاوره رایگان با ما در تماس باشید